۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۱۹۰۷۸۶

تربیت دینی فرزندان سلامت اخلاقی جامعه را ارتقا می بخشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مشاوران دفتر امام جمعه بیرجند با بیان این که خانواده مبدا تربیت فرزندان در تمامی جوامع بشری است، گفت: تربیت دینی فرزندان سلامت اخلاقی جامعه را ارتقا می دهد.
تربيت فرزندان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بیرجند، حجت الاسلام محمد کسایی، مسؤول امور مشاوران دفتر امام جمعه بیرجند، صبح امروز در جمع بانوان شرکت کننده در گفتمان دینی نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف خانواده ها نسبت به فرزندان تربیت دینی آنها است، گفت: خانواده نخستین نهادی است که تربیت دینی فرزندان از آنجا آغاز می شود.

 

وی با بیان این که خانواده ها با رفتار عملی خود بهترین مشوق برای سوق دادن کودکان و نوجوانان در مسیر تربیت دینی هستند، گفت: سعادت جامعه در گرو تربیت فرزندان صالح و پایبند به اصول اسلامی است.

 

مسؤول امور مشاوران دفتر امام جمعه بیرجند با بیان این که خانواده ها برای جذب کودکان و نوجوانان برای انجام امور دینی نباید در خانه سخت گیری کنند، گفت: مهم ترین راه برای ترغیب کودکان ونوجوانان به انجام فرایض دینی رعایت اعتدال در تشویق ها و تنبیه ها و محبت به کودکان و نوجوانان است.

 

حجت الاسلام کسایی ادامه داد: سخت گیری های شدید بعضی از خانواده ها به کودکان و نوجوانان موجب دلزدگی آنها از امور دینی شده و برعکس بعضی از خانواده ها دراین امور نه تنها نسبت به کودکان ونوجوانان سخت گیری نکرده بلکه آنها را به حال خود رها کرده اند.

 

وی با بیان این که مادارن بیشترین نقش را در تربیت دینی کودکان دارند، گفت: مادران باید از همان دوران بارداری تا پایان دوران شیردهی مراقب اعمال و رفتار خود در مقابل چشم نوزدان باشند و همیشه با وضو و نیت رضایت خداوند کودک شیرخوار خود را تغذیه کنند.

 

مسؤول امورمشاوران دفتر امام جمعه بیرجند با بیان این که دوران نوزادی مهم ترین دوران در تربیت کودکان هستند، گفت: طبق فرموده پیامبر اکرم(ص) خانواده ها در هفت سال اول زندگی باید بهترین معلم برای کودکان باشند.

 

حجت الاسلام کسایی با اشاره به این که اولین گام از ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه تربیت دینی فرزندان در خانواده ها است، ادامه داد: زمانی ما می توانیم سبک زندگی اسلامی را در خانواده نهادینه کنیم که بتوانیم انسان های پاک را در جامعه تربیت کنیم.

 

وی با بیان این که فرزندان به عنوان نسل آینده مهم ترین عنصر برای ساختن آینده جامعه هستند، یادآورشد: زمانی ما می توانیم انتظار داشته باشیم که جامعه ما به یک جامعه متعالی در سطح جهان تبدیل شود که بتوانیم تربیت دینی فرزندان را در خانواده ها نهادینه کنیم./968/پ202/ب

ارسال نظرات