۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۹۰۸۲۳
امام جمعه اصفهان:

صدور فرمان تشکیل بسیج الهام الهی به قلب امام خمینی بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، در دیدار شورای سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، تعبیرات رهبری در خصوص بسیج را نقشه راه این نهاد مقدس برشمرد.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، به مناسبت هفته بسیج، در دیدار شورای سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، به تعبیرات رهبر معظم انقلاب، در خصوص بسیج اشاره کرد و گفت: آیت الله خامنه ای (مدظله) استاد کلام و سخنوری کم نظیر هستند که به عنوان مثال تعبیرات ایشان در خصوص بسیج گواه بر این ادعاست.

وی به چند جمله از ایشان در خصوص بسیج اشاره کرد و گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب، بسیج را یک لشکر بی رنگ و بی ادعا در کشور می خوانند، یعنی باید اینچنین باشد و کلیه فرمایشات ایشان باید به عنوان دستورالعمل نقشه راه بسیجیان قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، صدور فرمان تشکیل بسیج را الهامی الهی به قلب امام خمینی(ره) دانست و گفت: ارزش و اهمیت این نهاد مقدس در طول این 35 سال به ویژه دوران دفاع مقدس بسیار مشهور و ملموس بوده است.

وی در خصوص جذب نخبگان دانشگاهی و حوزوی در سپاه، خاطر نشان کرد: نباید تحصیلات عالی و درجات علمی به تنهایی ملاک انتخاب نخبگی قرار گیرد، چرا که به فرمایش حضرت علی (ع)، عالم بی دین و زاهد نادان کمر اسلام را می شکنند.

آیت الله طباطبایی نژاد، تأکید کرد: در انگیزه افرادی که در سپاه به کار می گیرید دقت کنید، چرا که اگر صرفاً برای انجام کار و دریافت حقوق وارد این ارگان شوند، منافقان و دشمنان برای جاسوسی کردن پول بیشتری به آنها خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در استان، ایمان قلبی را یکی از مهم ترین مشخصه های یک بسیجی و سپاهی برشمرد و گفت: نخبگان دانشگاه و حوزه ملاک های متفاوتی نسبت به نخبه سپاه دارند، چرا که یک سپاهی باید از امنیت، کیان و ملیت ما پاسداری کند و نباید ترس و طمع که به واسطه ایمان قلبی از بین می رود در دل او وجود داشته باشد.

وی همچنین امضای تفاهم نامه با گروه 5+1 را یک پیروزی برای ایران دانست و گفت: تیم مذاکره کننده ایران قوی و با جدیت عمل کرد و دشمنان نیز به این نتیجه رسیده بودند که ادامه فشار بر ایران به ضررشان تمام می شود بنابراین امیدواریم قدم های بیشتر و مؤثرتری برای آرامش و سربلندی ایران و اسلام بردارند.

در ابتدای این دیدار، سردار سلیمانی، فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان، به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در بسیج و سپاه استان پرداخت و گفت: به منظور جذب نخبگان دانشگاهی و حوزوی، قرارگاه سلمان در سپاه تشکیل شده و در استان اصفهان نیز تاکنون تعدادی از این طریق جذب شده اند.

وی از جوان سازی فرماندهان سپاه خبر داد و گفت: تلاش می شود تا فرماندهان سپاه نواحی و فرماندهان گردان ها از افرادی انتخاب شوند که وارد دهه سوم خدمت نشده باشند، که این امر به منظور شادابی و حفظ شتاب حرکت های سپاه و بسیج مورد تأکید است.

سردار سلیمانی راهبرد جذب ده ها میلیونی، شجره طیبه صالحین و راهبرد امر به معروف و نهی از منکر را سه راهبرد اصلی سپاه دانست و گفت: تشکیل و سازماندهی لشکر مردم پایه امام حسین (ع)، در دستور کار سپاه استان است و در حال حاضر 25 گردان در شهرستانها فعال است و در پایان طرح به 50 گردان خواهد رسید./939/د101/س

ارسال نظرات