۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۹۰۸۴۱
در مؤسسه فقهی امام علی؛

کارگاه آموزشی نرم‌افزاری نور برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ به همت مؤسسه فقهی امام علی(ع) و در راستای ایجاد تحولی عظیم در نتایج پژوهشی، کارگاه آموزشی نرم‌افزاری نور برگزار می‌شود.
کارگاه نرم افزار نور

حجت‌الاسلام محمد تهرانی،‌ پژوهشگر و استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت فراگیری کار با نرم‌افزار از سوی طلاب گفت: در سال‌‌های اخیر، به برکت رهبر معظم انقلاب مؤسسه‌ای با نام سازمان علوم کامپیوتری نور در قم تأسیس شده که در تولید نرم‌افزار به رقابت با سازمان‌های نرم‌افزاری پیشرفته دنیا پرداخته است.

وی در ادامه افزود: پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای کشور در سازمان نرم‌افزاری نور تولید می‌شود که معمول تولیدات این سازمان نرم‌افزارهای مرتبط با علوم حوزوی است اما این سازمان در موضوعاتی همچون جغرافیا، تاریخ و ادبیات نیز اقدام به تولید نرم‌افزار کرده و تولیداتی نیز در این زمینه در سطح کشور انتشار یافته است.

این پژوهشگر حوزوی اظهار داشت: این نرم‌افزارها قابلیت‌های پیشرفته‌ای داشته و تحول عظیمی در عرصه علوم حوزوی ایجاد کرده‌اند اما عدم آشنایی طلاب با این نرم‌افزارها و طریقه استفاده از آنان سبب شده نتیجه لازم را به همراه نداشته باشند.

وی تأکید کرد: در راستای شناساندن این نرم‌افزارها و طریقه استفاده از آنان جلسات متعددی در سطح حوزه علمیه در آمفی‌تئاتر‌ها برگزار شده و مورد استقبال چشمگیر طلاب قرار گرفته است که نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که این جلسات تا چه اندازه طرز تفکر و نگرش طلاب را تغییر داده است.

حجت‌الاسلام تهرانی تصریح کرد: یکی از این نرم‌افزارها، نرم‌افزار بحارالانوار است که در طول 20 سال تحقیق به‌دست آمده اما طلاب از وجود چنین نرم‌افزاری آگاهی نداشته و در صورت آگاهی طریقه کار با آن را نمی‌دانند؛ یکی از قابلیت‌های ویژه این نرم‌افزار موضوع‌بندی روایات و جست‌وجوی بسیار پیشرفته و متنوع آن است.

وی ادامه داد: از آن‌جایی که کار کردن به‌تنهایی با نرم‌افزارهای سازمان «نور» ثمربخش نبوده و قابلیت‌های فراوان و پیچیده آن را کشف نمی‌کند، جمعه 15 آذرماه سال جاری در جلسه‌ای فشرده 100 عنوان نرم‌افزار توسط پروژکتور معرفی و کار با آنان آموخته می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در پایان گفت: کارگاه آموزشی نرم‌افزاری نور در راستای ایجاد تحولی عظیم در نتایج پژوهشی جمعه 15 آذرماه سال جاری از ساعت 8 تا 11 صبح در مؤسسه فقهی امام علی(ع) به نشانی قم، 45 متری شهید صدوقی، کوچه 18، پلاک 13 برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، حجت‌الاسلام محمد تهرانی از پژوهشگران حوزه علمیه، استاد این کارگاه آموزشی نرم‌افزاری بوده و تابحال تألیفاتی همچون نمودار صرف ساده، ارث، فقه5، سیوطی، مغنی، رسائل، مکاسب، دائرة المعارف اعلام و اصلاح و تنظیم کتاب جواهر البلاغه داشته است./997/ت303/ن

ارسال نظرات