۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۹۰۸۵۵
در آستانه المپیک زمستانی؛

دستگیری وابستگان القاعده در روسیه

خبرگزاری رسا ـ بازداشت گروه "تکفیر و الهجره" در اوائل صبح امروز، چهارشنبه، ۲۷ نوامبر در شرق مسکو صورت گرفت که منجر به ضبط سه بمب دست‌ساز، مواد منفجره و فیوز برای ساخت بمب‌های بیشتر شد.
القاعده در روسيه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری به نقل از پلیس روسیه گفت: گروهی از شبه نظامیان وابسته به القاعده در مسکو، پایتخت روسیه در حالی که بمب، نارنجک و تفنگ داشتند، به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.


پلیس روسیه گفته است پانزده نفری را که بازداشت کرده از اعضای گروه "تکفیر و الهجره" می باشند. همچنین به گفته پلیس این گروه افراطی در مصر تاسیس شده و رابطه تنگاتنگی با القاعده داشته اند.

بی بی سی در ادامه افزود: بازداشت این گروه در اوائل صبح امروز، چهارشنبه، 27 نوامبر در شرق مسکو صورت گرفت که منجر به ضبط سه بمب دست‌ساز، مواد منفجره و فیوز برای ساخت بمب‌های بیشتر شد.


قابل ذکر است فعالیت گروه تکفیر و الهجره در سال 2010 توسط دیوان عالی روسیه به دلیل تشویق خصومت و دشمنی بین مذاهب و قومیت ها ممنوع اعلام شده بود.


همچنین باید گفت که این گروه احتمالا در فاصله  دو ماه مانده تا زمان برگزاری مسابقات المپیک زمستانی سوچی در روسیه، خود را آماده عملیات های خرابکارانه می کردند.


طی سال‌های اخیر نیروهای امنیتی روسیه با جدایی طلبان چچن درگیر جنگی بوده که تلفاتی از هر سو به جای گذاشته است.


خشونت‌ها به شمال قفقاز به خصوص جمهوری‌های مسلمان نشین "داغستان" و "اینگوش" نیز کشیده شده  که غالبا توسط گروه های افراطی و تکفیریِ سلفی ناامنی ایجاد می شود.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات