۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۹۰۸۸۷
سردار نقدی در همایش طلاب بسیجی:

مذاکرات نباید موضوع استحکام و ساخت درونی نظام را تحت الشعاع قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ سردار نقدی با بیان این‌که نباید مذاکرات موضوع استحکام و ساخت درونی نظام را تحت شعاع قرار دهد،‌ گفت: هر یک از طرفین درباره توافق صورت گرفته عبارت‌ها و تفاسیر متفاوتی داشته و به نفع خود تفسیر می‌کنند، باید دید کدام تفسیر در توافقنامه بیان شده است، اکنون نمی‌توان گفت که این توافق جام زهر یا کار بسیار خوبی است.
سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمد رضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین شب گذشته در همایش بزرگ طلاب و روحانیان بسیجی که با حضور علما در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد، حضرت زینب(س) را مکتب ایستادگی، استقامت، صبر و شکیبایی دانست.

وی گفت: امروز مسؤولیت سنگینی بر گردن همه ما است، راه پر عظمتی را طی کرده و نظام را با اقتدار به این جا رساندیم، امروز شاهد پیام و ندای اسلام ناب را در گوشه و کنار دنیا بر سر زبان‌ و دل‌‌ها هستیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که امروز در یک پیچ تاریخی و سرنوشت ساز قرار داریم، اظهار داشت: این پیچ تاریخی جای است که دنیا به یک بن بست رسیده و باید راه جدیدی را گزینش کند، در گذشته شاهد فروپاشی شرق بودیم، امروز نیز شاهد فروپاشی غرب که مدعی ایجاد تفکر، امنیت، آرامش در جهان بود هستیم.

وی افزود: ایجاد رفاه اقتصادی بزرگترین ادعای غرب بود که در این عرصه نیز شاهد شکست آن‌ها شدیم، امروز آمریکا در حال فروپاشی است و این کشور حدود 17 هزار میلیارد دلار بدهی خارجی داشته و هر روز نیز بر این بدهی‌ها افزوده می‌شود.

در آمریکا حدود 7 میلیون کارتون خواب وجود دارد

سردار نقدی با اشاره به این‌که غرب در مسائل اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی نیز نتوانسته امنیت لازم را فراهم کند، خاطرنشان کرد: اگر در آمریکا امنیت بود که ما هر روز شاهد کشت و کشتار در دانشگاه آن‌ها نبودیم، در امنیت فرهنگ نیز براساس آمارهای رسمی که خود آمریکایی‌ها می‌دهند نزدیک به 40 درصد از کودکانی که در این کشور به دنیا می‌آیند حرام زاده هستند،‌ میلیون‌ها سقط جنین نیز در این کشور صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در آمریکا حدود 5 تا 7 میلیون کارتون خواب زندگی می‌کند، بشریت به دنبال یک راه جدید است، چرا که به بن بست رسیده و اسلام عمدترین ایده مطرح شده برای راه جدید است، حتی الگوهای چینی نیز نمی‌تواند تأمین کننده نیازهای بشری باشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سخنان امام راحل درباره بسیج طلاب و دانشجویان، مسؤولیت این دو قشر را بسیار سنگین ارزیابی کرد و گفت: باید بتوانیم الگو مناسبی را برای جامعه جهانی عرضه کنیم، درست است که خودمان مشکلاتی همانند بیکاری، مواد مخدر، فساد اداری و بی حجابی را داریم، ولی امروز بشریت در این پیچ تاریخی بوده و به دنبال یک راه درست است که می‌توانیم با الگوی عملی اسلام را به عنوان راه جدید مطرح و معرفی کنیم، ولی متأسفانه ما در این راه تاکنون ناتوان بودیم.

نباید مذاکرات ساخت درونی نظام را تحت شعاع قرار دهد

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌ها متعدد خویش نسبت به ساخت درونی نظام تأکید کردند، ولی آیا ما توانستیم خواسته‌های رهبری را تأمین کنیم، همه توجه‌ها شب و روز به مذاکره است، مذاکره و دیپلماسی با ده نفر نیز صورت می‌گیرد نباید از اصل قضیه که استحکام و ساخت درونی نظام است غافل شد.

سردار نقدی با تأکید بر این‌که ما در حماسه اقتصادی ضعف داریم، بیان داشت: تمام فکر و ذکر افراد مذاکره شده است، خب آخرش این است که می‌گویند تمام نفت‌ها شما را می‌خریم و پول‌هایتان را آزاد می‌کنیم، 100 درصد به شما امتیاز می‌دهیم، ولی آیا با این کار مشکلات اقتصادی و بیکاری حل می‌شود؟.

وی ادامه داد: وابستگی به فروش نفت خام مشکل اصلی اقتصاد ما است که تمام اقتصاددانان چپ و راست به آن اجماع دارند، ولی آیا این مشکل با مذاکرات حل می‌شود یا این‌که بیشتر می‌شود؟.

رییس سازمان بسیج مستضعفین واسطه‌گری، ضعف بهره‌بری در تولید به سبب ضعف دانش، فساد اقتصادی، بی‌انضباطی و اسراف را از دیگر مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: آیا این مشکلات با مذاکره و دیپلماسی حل می‌شود؟، برای تمام این مشکلات اقتصادی ولی و رهبر سال‌ها پیش هشدار دادند ولی آیا توانستیم به منویات ایشان عمل کنیم؟.

تا علوم دانشگاه‌ها اسلامی نشود نمی‌توان انتظار پیاده کردن منویات رهبری را داشت

وی تأکید کرد: آیا دانشگاه‌ها و حوزه‌های ما برای هدایت مردم کادر سازی می‌کنند؟ علوم انسانی دانشگاه‌های ما غربی بوده و کسی که این علوم را می‌خواند چگونه می‌توان اهداف ولایت را پیاده کند؟، کفر و شرک را در کتاب‌ها یاد می‌دهند،‌ از این‌رو به هر میزان علم افراد بیشتر می‌شود جهل‌شان نیز بیشتر می‌شود که حوزویان باید در این عرصه وارد شوند.

سردار نقدی وحدت در نظریه را نخستین گام تشکیل دهنده وحدت حوزه و دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: همان‌گونه که اسلام و حوزه جهان بینی دارد دانشگاه نیز باید آن‌گونه جهان بینی‌ داشته باشد، وقتی جهان بینی افراد اسلامی نباشد در مسیر کار سیاسی، روابط خارجی و سمت‌های دیگر تحلیل سیاسی مخالف با تحلیل سیاسی ولایت ارائه می‌کنند، چرا که شناخت آن‌ها درباره استکبار با شناخت ولایت متفاوت است.

وی افزود: در دانشگاه‌ها شناخت و بصیرت به مستکبر را آموزش نمی‌دهند بلکه آن‌جا توازن قدرت را یاد داده و می‌گویند به هر میزان که فرد زور و قدرت دارد باید جلو برود، آن‌جا مبانی سازی و تسلیم خفت‌بار را درس می‌دهند، در بحث جامعه شناسی نیز می‌گویند «دین زایده جهل و ترس است».

مشکل حوزه این است که در عرصه عمل وارد نشده است

رییس سازمان مستضعفین با بیان این‌‌که باید نتیجه علم در کشور پیدا کردن آرمان‌های بلند اسلام، امام راحل، رهبری و شهدا باشد، اظهار داشت: مشکل حوزه‌های علمیه این است که به میدان عمل وصل نیستند، حوزه باید سالی پنجاه تا صد شخصیت همانند آقای قرائتی را در جهت تبلیغ دین به جامعه تحویل دهد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی باید صورت گیرد تا این‌ همه علم و نورانیت در عرصه‌های عملی همانند سیاست و فلسفه وارد شود، امروز شبهات وهابیت و بهائیت همانند سیل به طرف کشور سرازیر شده است، باید با منطق و استدلال این شبهات را پاسخ داد.

سردار نقدی ورود حوزه در عرصه هنر از نیز لازم خواند و یادآور شد: یک روحانی باید فیلم و سناریو را نقد کند، باید فقه و اخلاق هنر را تبیین کرد، باید دنیای معنویت را با علم و هنر گره زده و در این زمینه باید بسیج طلاب نیروهای متخصص تربیت کند.

اکنون نمی‌توان گفت که توافق ژنو جام زهر است یا خوب

وی تأکید کرد: اگر مشکل علوم انسانی دانشگاه و کادر سازی تخصص در حوزه حل نشود ما نمی‌توانیم شاهد تحقق آرمان‌ها ولایت در جامعه باشیم، ما در پیچ تاریخی و سرنوشت سازی قرار داریم که نیاز به همت و تلاش همگانی است.

رییس سازمان مستضعفین در بخش پرسش و پاسخ نیز با اشاره به توافقات هسته‌ای، بیان داشت: هر یک از طرفین درباره توافق صورت گرفته عبارت‌ها و تفاسیر متفاوتی داشته و به نفع خود تفسیر می‌کنند، باید دید کدام تفسیر در توافقنامه بیان شده است، اکنون نمی‌توان گفت که این توافق جام زهر یا کار بسیار خوبی است.

وی اضافه کرد: باید ببینیم کدام تفسیر در کرسی نشسته و رخ می‌دهد، اگر آن‌چیزی که مسؤولان مبنی بر عدم متوقف شدن کارها و استقلال داشتن را بیان می‌کنند بسیار خوب است ولی آن‌‌گونه که طرف مقابل تفسیر می‌کند باید ببنیم چه می‌شود.

آمریکا به دنبال گرفتن حاکمیت ملی ما است

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در موضوع هسته‌ای غنبی سازی 20 درصد نیست، بلکه مشکل آن‌ها با حاکمیت ملی ما است، ما یک دولت مستقل هستیم و هر آن‌چه قانونی بین‌المللی اجازه داده را رعایت می‌کنیم، البته برای برطرف شدن سوء تفاهم مجالی را که به آن نرمش قهرمانانه گفته می‌شود می‌دهیم، نباید بگذاریم حق حاکمیت را از ما بگیرند.

سردار نقدی با اشاره فضای مجازی حاکم بر کشور در سال 88 نیز خاطرنشان کرد: در فتنه سال 88 جریان یک طرفه بود، ولی اکنون در فضای مجازی انبوه پایگاه اطلاع رسانی بسیج به صورت مدیریت شده وجود دارد و در فشار فضای مجازی نیستیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از نیروی انسانی جهت حل مشکلات، تصریح کرد: ما به دولت قبل برای حل مشکلات راهکار ارائه داریم، خیلی هم تأیید کردند ولی از ظرفیت‌ها استفاده نکردند،‌ مشکلات اقتصادی کشور بیکاری و گرانی است که عمدترین راه حل برای حل این مشکلات ایجاد تولید با سرمایه گذاری اندک همانند کارگاه‌های خانگی است.

دولت باید از ظرفیت‌ها بسیج در عرصه‌های مختلف بهره گیرد

وی بیان کرد: ما در تمام شؤونات وارد شده و حاضر به همکار هستیم، از دولت کنونی نیز می‌خواهیم از این ظرفیت‌های بسیج نهایت استفاده را داشته باشد.

سردار نقدی با تأکید بر این‌که آمریکا غیر قابل اعتماد بود و نمی‌توان این اصل را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: تمام دنیا پر از زندان‌های آمریکا است، بمب‌گذارهای نجف و کربلا نیز از سوی آمریکا است ولی ما را گول زدند و همیشه می‌گفتند این بمب‌گذاری‌ها از سوی سلفی‌ها و وهابی‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان هستند، اصل قضیه آمریکا است، تمام این جنایت‌های از سفارت آمریکا است، روزی که مردم عراق همانند مردم این سفارت آمریکا را تسخیر کنند رسوایی‌ها آن‌ها نیز آشکار می‌شود.

سخنان رهبری اتاق فکر بسیج است

رییس سازمان مستضعفین بسیج در پایان سخنان خود بیانات مقام معظم رهبری را اتاق فکر بسیج خواند و عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا زندگی خود را وقف سخنان و جملات رهبری کنیم، ما نیازی به اتاق فکر نداریم بلکه اتاق فکر ما سخنان رهبری است./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات