۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۹۰۸۹۳
حجت الاسلام عبدی فام خبر داد؛

راه اندازی انجمن های علمی در مدارس علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی از راه اندازی انجمن های علمی طلاب در مدارس حوزوی استان خبر داد.
 پژوهش در حوزه علميه

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: در جلسه اخیر معاونان آموزش و پژوهش مدارس علمیه استان در ارومیه بر ایجاد انجمن های علمی طلاب تاکید شد و مورد حمایت تمامی معاونان قرار گرفت.

 

وی عمق بخشیدن به متون درسی، تقویت مقالات علمی و پشتیبانی فکری مجلات علمی و پژوهشی حوزه را از مهم ترین اهداف ایجاد انجمن های علمی طلاب اعلام کرد و گفت: با فعالیت طلاب در انجمن های علمی رغبت، مهارت و بنیه فکری طلاب برای نگاشتن مقاله در زمینه های مختلف فقهی افزایش یافته و موجب ارائه مقالات در سطح بالا می شود.

 

 حجت الاسلام عبدی فام، خروجی فعالیت انجمن های علمی طلاب را افزایش کمی و کیفی مقالات حوزوی دانست و افزود: این مقالات می تواند منبع تغذیه مجلات علمی پژوهشی حوزه علمیه آذربایجان غربی باشد.

 

وی در ادامه گفت: در راستای گسترش فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه استان، پنج نمره پایان ترم طلاب به تکالیف پژوهشی اختصاص یافته است که باید تا 24 بهمن ماه به اساتید راهنمای مربوطه تحویل داده شود.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی تکالیف پژوهشی را توفیق اجباری خواند که ضمن تقویت متون درسی، طلاب را با روش های تحقیق و پژوهش آشنا می سازد.

 

وی با بیان این که امسال به برنامه های پژوهشی مدارس توجه بیشتری شده است، گفت: اجرای برنامه های اساسی و بنیادی پژوهشی در مدارس منجر به خروجی مقالات سطح بالا و حضور پر رنگ طلاب استان در جشنواره ها، المپیادها و کنگره های استانی، منطقه ای و کشوری می شود.

 

حجت الاسلام عبدی فام در ادامه به برگزاری مرحله نهایی المپیاد علمی طلاب شمالغرب کشور اشاره کرد و افزود: در مرحله نهایی این المپیاد تعداد 39 مقاله از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، منطقه بناب، زنجان و کردستان شرکت داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: طلاب مدارس حوزوی آذربایجان غربی با 13 مقاله در این المپیاد شرکت کردند که این تعداد 33 درصد کل مقالات ارسالی را تشکیل می‌دهد.

 

 معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی همچنین خاطرنشان کرد: طلاب منطقه بناب نیز با 15 مقاله و سایر استان‌های شرکت‌کننده در مجموع با یازده مقاله در این دوره از المپیاد شرکت داشتند.

 

 حجت الاسلام عبدی فام، زمان برگزاری اختتامیه نخستین المپیاد علمی طلاب شمال‌غرب کشور را اواخر آذرماه، همزمان با هفته پژوهش اعلام کرد و افزود: برگزیدگان این المپیاد به مرکز ملی نخبگان معرفی می شوند./936/ت303/ب

ارسال نظرات