۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۹۰۹۰۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

معلمان در مدارس حجاب و پوشش اسلامی را رعایت کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که امروزه آموزش و پرورش نسبت به وظیفه تربیتی خود در مورد دانش آموزان غفلت کرده است، گفت: مشق شب دانش آموزان را حجاب و رعایت اصول اعتقادی و اخلاقی دین کنید.
حجت الاسلام  علي رضايي بيرجندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد علی رضایی بیرجندی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، صبح امروز در دیدار با معلمان بسیجی شهرستان بیرجند با بیان این که آموزش و پرورش بعد از خانواده یکی از مهم ترین متولیان تربیت دینی و اسلامی کودکان است، گفت: مدرسه به عنوان خانه دوم که دانش آموزان بیشترین ساعات عمر خود را در آن می گذرانند وظیفه دارد علاوه بر آموزش دادن به دانش آموزان اصول تربیتی را به آنها بیاموزد.

 

وی با بیان این که آموزش و پرورش به خصوص معلمان بعد از پدر و مادر در خانواده مهم ترین الگوی تربیتی برای دانش آموزان هستند، گفت: معلمان وظیفه دارند در تربیت دانش آموزان سهل انگاری نکنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: معلمان نباید به شغل خود به عنوان ابزاری برای کسب درآمد نگاه کرده بلکه باید بدانند دانش آموزان امانتی هستند در دست آنها که باید علاوه بر آموختن دانش به آنها در تربیت آنها تلاش کوشا باشند تا بتوانند جامعه را در مسیر تعالی و سبک زندگی اسلامی هدایت کنند.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با بیان این که امروزه متاسفانه آموزش و پرورش نسبت به وظیفه تربیتی خود غفلت کرده است، گفت: امروزه در مدارس دانش آموزان و معلمان تنها به صرف درس خواندن و علم آموزی اکتفا کرده و نسبت به جنبه تربیتی دانش آموزان بی توجه یا کم توجه هستند.

 

وی افزود: معلمان باید در آموزش دروس معارف به دانش آموزان جدی بوده و اهمیت این درس را در مقایسه با سایر دورس کم اهمیت تلقی نکنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که معلمان باید در مدارس حجاب و پوشش اسلامی را رعایت کنند، گفت: چگونه معلمی می تواند دانش آموز خود را به حفظ حجاب دعوت کند در حالی که خود حجاب و پوشش اسلامی را رعایت نمی کند.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با بیان این که امروزه نظارت تربیتی معلمان نسبت به دانش آموزان کمتر شده است، گفت: در جلسات مشاوره هنگامی که از خانواده در خصوص دلایل انحراف نوجوانانشان پرسیده می شود می گویند در مدرسه و تحت تاثیر دوستش این اعمال را انجام داده است  که این موضوع نشان می دهد معلمان هم باید مانند والدین دانش آموزان مراقب اصول تربیتی آنها باشند و نگویند مدرسه متولی آموزش است و در تربیت دانش آموز هیچ نقشی ندارد.

 

وی افزود: امام خمینی با نامگذاری آموزش و پرورش به دوعنوان آموزش و پرورش خواستند به مردم بفهمانند که در نظام اسلامی آموزش از پرورش جدا نیست و معلمان علاوه بر آموزش دادن به نوجوانان وجوانان باید به شیوه های تربیتی و اصول تربیت دینی آنها هم توجه کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که امروزه باید اصول تربیتی در آیین نامه های درسی مدارس گنجانده شود، گفت: امام خمینی در سخنان خود فرموده بودند که برای دانشگاه دیر است و به دبستان ها توجه کنید اما متاسفانه بررسی ها انجام شده از وضعیت حجاب و آداب دینی در مدارس مشخص می شود که برای دبستان ها هم دیر شده و اگر روند آموزشی به همین شکل و بدون توجه به اصول تربیتی در آموزش و پرورش ادامه پیدا کنند به طور یقین دانش آموزان ما آینده علمی و دینی روشنی نخواهند داشت.

 

حجت الاسلام رضایی بیرجندی یادآور شد: معلمی شغل انبیا است و انبیا تنها به انسان هایی خاص تعلیم نمی دانند بلکه همزمان با تعلیم روح، روان و جسم آنها را هم پرورش می دانند./968/پ202/ب

ارسال نظرات