۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۹۰۹۸۲
امام جمعه قم:

مشکلات کشور با رفع تحریم و ارتباط با بیگانگان حل نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: مشکلات کشور با رفع تحریم‌ها و ارتباط با بیگانگان حل نمی‌شود و باید با تکیه بر نیروهای داخلی حماسه اقصادی را محقق کرده و بر دشمنان غلبه کرد.
نماز جمعه قم به امامت آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، با بیان این‌که نباید تصور کرد همه مشکلات کشور با رفع تحریم و ارتباط برقرار کردن با بیگانگان حل می‌شود، گفت: باید از این فرصت به دست آمده برای تولید و تحقق حماسه اقتصادی استفاده کنیم و با تکیه بر نیروهای داخلی بر دشمنان غلبه کنیم.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به سالروز شهادت شهید آیت‌الله مدرس، آن شهید بزرگوار را الگوی یک انسان دینی و سیاسی دانست و اظهار کرد:‌ اگر نمایندگان می‌خواهند مجلس در رأس امور باشد باید از ویژگی‌های شهید مدرس بهره بگیرند و مدرس گونه عمل کنند، در چنین صورتی کسی تردید نمی‌کند که مجلس در رأس امور است.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری روز تصویب قانون اساسی را مورد توجه قرار داد و افزود: قانون اساسی سند افتخار نظام است و همه باید سعی کنیم که به قانون پایبند باشیم و به آن عمل کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه تأکید کرد: هفته بسیح با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد و رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان بسیج خمینی وار خروشیدند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که بسیج یک تشکیلات نظامی نیست و همه مسؤولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی بسیجی هستد، ابراز کرد: فرهنگ بسیجی که همان تکیه بر نیروهای داخلی و بیگانه ستیزی است باید در جامعه نهادینه شود.
امام جمعه قم با اشاره به پیشرفت‌های نیروی دریایی، افزود: نیروی دریایی ما وقتی از کانال سوئز عبور می‌کند سبب غرور ملت می‌شود و حماسه آفرینی‌های این نیروی سرافراز در دفاع مقدس نیز هیچ گاه از یادها نمی‌رود.
وی با اشاره به سالروز وفات شیخ مفید بر ضرورت تکریم از عالمان دینی تأکید کرد و گفت: پیامبر اسلام می‌فرمایند؛ هر کسی عالمان را تکریم کند مرا تکریم کرده و کسی که مرا تکریم کند خدا را تکریم کرده و اگر کسی خدا را تکریم کرد بهشت بر او واجب می‌شود.
امام جمعه قم با بیان این‌که امروز آثار علمای دین باید در میان نسل جوان ترویج شود، ابراز کرد: نسل جوان نیازمند آشنایی با آثار و افکار عالمان دینی هستند.
وی با اشاره به انفجار بیروت که منجر به شهادت حجت‌الاسلام انصاری شد، تأکید کرد: این حرکت کور به دست مثلث تکفیری، صهیونیست و کسانی که در باتلاق جنگ سوریه مانده‌اند، بوجود آمد.
مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: استکبار جهانی می‌داند که پایداری و موفقیت‌های منطقه به خاطر تدابیر جمهوری اسلامی ایران است از این رو با این اقدامات تروریستی به دنبال تضعیف مقاومت است اما به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید.
امام جمعه قم با اشاره به داستان غم انگیز توافقنامه افغانستان و آمریکا،گفت: این توافقنامه زمینه بقای آمریکا در افغانستان را به مدت 10 سال فراهم کرد و هیچ تضمینی برای ترک آنها وجود ندارد؛ این توافقنامه ما را به یاد کاپیتولاسیون می‌اندازد.
آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) به تبیین سیره مبارزاتی ائمه اطهار(ع) پرداخت و گفت:‌ ایشان در سیره مبارزاتی خود دارای اصول عدم سلطه کفار بر مسلمان، پاسداری از مرزهای اعتقادی، مبارزه با ستمگران و حمایت و از مظلومان و تولی و تبری بودند.
وی ادامه داد: در قرآن آیه‌ای است که مبنای یکی از قواعد فقهی قرار گرفته و مسأله سلطه کفار بر مسلمین را نفی و سلب کرده است.
امام جمعه قم با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام، اظهار کرد: اسلام نسبت به سایر ملل و مکاتب برتری دارد و هیچ چیز بر او سطلنت ندارد.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که ائمه اطهار(ع) همیشه در برابر دشمنان ایستادگی می‌کردند، افزود: زمانی که ائمه اطهار(ع) احساس می‌کردند که با مبارزه آنها جبهه داخلی تضعیف شده و ممکن است کفار بر مسلمانان سیطره پیدا کنند دست ازجنگ می‌کشیدند.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری شیوه مبارزاتی ائمه اطهار(ع) در برابر دشمنان را متفاوت دانست و گفت:‌ امام سجاد(ع) در راه پاسداری از مرزهای اعتقادی اسلامی تلاش می‌کردند اما شرایط به گونه‌ای نبود که با شمشیر در برار دشمنان بایستند و با زبان دعا به حمایت از مرزهای دین می‌کردند./927/پ201/ج
ارسال نظرات