۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۹۰۹۸۴
امام جمعه کرمان مطرح کرد؛

عدم حضور جامعه اسلامی در جایگاه واقعی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کرمان گفت: نباید بدون تفکر و مشورت کاری را انجام داد و امور بدون تدبیر باعث پشیمانی دولت و مسؤولان خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين جعفري امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری، امام جمعه کرمان، امروز در خطبه‏های نمازجمعه که در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار شد، گفت: نباید بدون تفکر و مشورت کاری را انجام داد و امور بدون تدبیر باعث پشیمانی دولت و مسؤولان خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری با نقل حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص)، گفت: همه حرکات و سکنات انسان باید عاقلانه و عالمانه باشد و بدانید خیر دنیا و آخرت در همین‌ است.


وی همچنین گفت: اگر همه مردم به قرآن و دستورات اسلام توجه و عمل کنند سعادت دنیا و ‌آخرت آنها تامین خواهدشد.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به ناهنجاری‌های موجود درجامعه، گفت:‌ اگر بخواهیم مشکلات و ناهنجاری‌های موجود درجامعه رفع شود باید خانواده‌ها به مسئله تربیت و تعلیم فرزندان توجه کنند و باید به این امر نگاه ویِِژه داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری همچنین ابراز کرد: اگر جوانان به دنبال تربیت فرزند سالم باشند باید به دنبال همسرانی دین‌دار و با تقوا باشند و بدانید انتخاب همسر شایسته و ایجاد خانواده‌ای‌ با ارزش‌های ‌اسلامی تمام مشکلات را حل  و برطرف خواهد کرد.


امام جمعه کرمان با اشاره به وضع موجود کشورهای اسلامی، گفت:‌ اگرامروزه در برخی از جوامع اسلامی آسایش و امنیت نیست به خاطر آن است که اسلام واقعی ‌را با تمام ارکان آن درک نکرده‌اند و یا در غیر این صورت‌ به ‌آن ‌عمل نکرده‌اند.

 

وی در ادامه اظهار داشت: دربرخی از ممالک اسلامی برخی افراد جاهل و احمق بدون سرمایه عقلی و علمی دست به‌ کارها و اعمالی می‌زنند که‌ به ضرر مسلمانان و دین است.


نماینده ولی فقیه درکرمان گفت:‌ مسئله سوریه و بحث‌های مربوط به آن ازنتایج کار‌های بدون‌ علم و احمق است و باید این مسائل با بصیرت و کمک کشور‌های منطقه حل شود.


حجت الاسلام والمسلمین جعفری در پایان گفت: رژیم ظالم اشغال‌گر قدس رژیمی مفسد است که باتوطئه روی‌کارآمده و خدا لعنت کند‌ آن مسؤولی که در رأس یک کشور اسلامی است و برای حفظ مقام و منزله‌اش به دشمنان اسلام کمک کرده و با آنها همکاری می‌کند./970/پ202/ب

ارسال نظرات