۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۹۰۹۹۰
امام جمعه بجنورد:

توافق هسته ای اخیر چهره پنهان کشورهای غربی را آشکار می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد از مسؤولان ارشد دولت و کشور خواست تا در زمینه مذاکرات و توافقنامه هسته ای اخیر شفاف و محکم سخن گویند.
حجت الاسلام يعقوبي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، توافقنامه هسته ای اخیر را پیروزی سیاسی بزرگی برای نظام دانست و اظهار داشت: بر مبنای این توافقنامه سرانجام کشورهای غربی با زبان خود به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اذعان کرده و آن را پذیرفتند.
وی با بیان این که کشورهای غربی در این مذاکرات پذیرفتند که ایران به دنبال بمب هسته ای نبوده و هیچ گاه تهدیدی برای کشورهای منطقه به شمار نمی رود، افزود: درست است که بر اساس این توافقنامه ما از برخی مواضع خود عقب نشینی کردیم اما این عقب نشینی همانند مبارزه کشتی، تاکتیکی بود و در این مدت شش ماهه نیز قرار است غرب از طرف ما راستی آزمایی شود.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: در این مذاکرات به توفیقاتی دست یافتیم و اگر چه امتیازاتی دادیم اما امتیازاتی نیز گرفتیم و این توافق هسته ای و فرصت شش ماهه راستی آزمایی غرب، در نهایت چهره پنهان کشورهای غربی را برای مردم دنیا آشکار می کند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه از مسؤولان ارشد کشور گلایه کرد و گفت: چرا مسؤولان درجه یک کشور در مسئله توافقنامه هسته ای اخیر همانند طرف های غربی شفاف و محکم سخن نمی گویند.
او اضافه کرد: وقتی کشورهای غربی این گونه بی پرده و محکم حرف های خود را از طریق رسانه ها بیان می کنند؛ چرا مسؤولین کشور ما سست حرف می زنند و جواب آنها را محکم تر نمی دهند.
امام جمعه بجنورد با بیان این که توافق هسته ای اخیر و فرصت شش ماهه راستی آزمایی غرب، چهره پنهان کشورهای غربی را برای مردم دنیا آشکار می کند، اظهار کرد: با وجود این توافقنامه نباید فراموش کنیم که کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا، دست از حمایت اسرائیل بر نمی دارند و ما نیز می گوییم که اسراییل حرام زاده و نجس است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: این دو موضوع و تفکر با همدیگر نمی خوانند و جمع پذیر نیستند و به همین دلیل هم ما نباید هیچ گاه به دشمن اعتماد 100 درصد داشته باشیم، همان گونه که در این مذاکرات نیز هنوز امضای آنها خشک نشده بود حرف دیگری زده و بر خلاف مفاد توافقنامه موضع گرفتند./9314/پ202/ب
ارسال نظرات