۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۹۱۰۰۱
امام جمعه شهرری:

دلیل مخالفت آمریکا پس از توافق ژنو منافع رژیم صهیونیستی بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری با اشاره به این‌که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، تیم مذاکره‌ ایرانی و حرکت‌شان مورد تأیید است اما ما به همان میزان که به این تیم اعتماد داریم، به آمریکا و اروپا بی اعتماد هستیم، گفت: در همین مذاکره اخیر، هنوز مرکب مذاکره خشک نشده بود که آمریکا مخالفت خود را آغاز کرد زیرا اینها منافع اسراییل را درنظر دارند و منافع اسرائیل برای آنها از هر چیز مهم‌تر است.
حجت الاسلام سيد علي شاهچراغي، امام جمعه شهرري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدعلی شاهچراغی در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرری، با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام سجاد(ع) هر روز جمعه اصحاب و یاران و بستگان خود را چنین تذکر می‌دادند که ای مردم تقوی خدا و حریم الهی را حفظ کنید و بدانید که همه شما به سوی پرودگارتان برمی‌گردید و با خدا ملاقات خواهید کرد و هر کس نفس هر  کار خوب و بدی که کرده ‌است در آ‌نجا می‌بیند.
امام جمعه شهرری با اشاره به این‌که اصل شفاعت قابل انکار نیست و به فرموده ائمه معصومین(ع)، هر کس شفاعت را انکار کند، از ما نیست، بیان داشت: همه چه گناهکار و چه بی‌گناه به شفاعت نیاز داریم اما ما باید در زندگی به گونه‌ای گفتار و رفتارمان را تنظیم کنیم که به شفاعت در گناه احتیاج نداشته باشیم.
حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به حدیثی از امام هادی(ع)، گفت: ای مردم در زندگی نه تنها از گناهان بلکه از شبهات نیز پرهیز کنید زیرا آن دینی که خداوند ما را به آن موظف کرده، این است که انسان در زندگی ورع و پرهیزکاری داشته باشد و ما از دوستان خود انتظار داریم که ما را با شفاعت به درد سر نیندازند.
امام جمعه شهرری در تبیین حدیثی از پیامبراکرم(ص)، ابراز داشت: قرآن را یاد بگیرید که بهترین شافع در روز قیامت است و برای مؤمن و شیعه ننگ است که عمری را بگذراند و قران بلد نباشد.
وی در دومین خطبه نماز جمعه با اشاره به خفقان حاکم در دوران 255 ساله زندگی امامان معصوم علیهم‌السلام تا غیبت کبری، گفت: از لحاظ اختناق حکام، هیچ دوره‌ای سخت‌تر از دوره امام سجاد(ع) نبوده‌است.
امام جمعه شهرری افزود: ایشان در حیات خود با سه خلیفه روبرو بودند که هرکدام به نوعی خباثت باطنی و ظاهری داشتند.
حجت‌الاسلام شاهچراغی جنایات و خباثت‌های دوره یزید را واقعه قتل مردم مدینه، واقعه حره و منجنیق کشیدن خانه خدا و  دوره مروان را ترویج سب امیرمؤمنان(ع) معرفی کرد و افزود: در دوره خلافت عبدالملک شرائط به‌صورتی بود که امام در مکه و مدینه 20 نفر محب نداشت.
امام جمعه شهرری ادامه داد: امام سجاد(ع)، به رغم این اختناق‌ها، پرچم اسلام ناب محمدی و پرچم عاشورا و کربلا را برافراشته نگه داشت و اگر فداکاری‌های ایشان و حضرت زینب نبود امروز اسلام و عاشورایی به ما نمی‌رسید.
 وی صحیفه سجادیه و رساله الحقوق از کارهای بسیار مهم آن حضرت دانست و افزود: آن حضرت در کنار این قبیل کارها نسبت به دو قیام مختار و توابین نیز عنایت داشتند.
 امام جمعه شهرری مرحوم آیت‌الله مدرس را مردی شجاع در مبارزه با استعمار دانست و بیان داشت: مدرس در میان مردم گمنام بود و حضرت امام(ره) به سبب بصیرت و آگاهی و موض‌گیری‌های او در برابر استیداد داخلی و خارجی یعنی استعمار، به او اظهار علاقه و بارها از او تجلیل کرد. 
حجت‌الاسلام شاهچراغی ضمن بزرگداشت روز مجلس، گفت: توقع ما از نمایندگان مجلس این است که همچون مرحوم مدرس در برابر جریانات داخلی و خارجی بصیر باشند.
امام جمعه شهرری درباره مذاکرات هسته‌ای با اشاره به این‌که بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، تیم مذاکره‌ ایرانی و حرکت‌شان مورد تأیید است اما ما به همان میزان که به این تیم اعتماد داریم، به آمریکا و اروپا بی اعتماد هستیم، افزود: در همین مذاکره اخیر، هنوز مرکب مذاکره خشک نشده بود که آمریکا مخالفت خود را آغاز کرد زیرا اینها منافع اسراییل را درنظر دارند و منافع اسرائیل برای آنها از هر چیز مهم‌تر است.
وی با اشاره به نقش مهم مجلس در امور سیاسی کشور از جمله مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: با توجه به اظهارات اوباما پس از مذاکرات، فکر نمی‌کنم آمریکا تحریم را بردارد، مجلس باید بیدار باشد، تذکرات رهبری را جدی بگیرد و توجه داشته باشد که ما نمی‌توانیم به دشمن و آمریکا اعتماد کنیم./956/پ201/ج
 
ارسال نظرات