۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۹۱۰۴۰
سرپرست دانشگاه قم:

هدف دانشگاه قم تربیت نیروی متعهد و متخصص برای ارتقای نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست دانشگاه قم هدف همه مراکز آموزش عالی استان به ویژه دانشگاه قم را تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و خلاق دانست تا نیروهای تربیت شده بتوانند کار آفرین، در خدمت ارتقای نظام جمهوری اسلامی ایران و حلال مشکلات کشور باشند.
حجت‌الاسلام والمسلمين ديرباز، نماينده مردم اروميه در خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز سرپرست دانشگاه قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری، با بیان این‌که این دانشگاه در دهه شصت به صورت مدرسه عالی تربیت قضایی در جهت پاسخگویی به نیازهای انقلاب اسلامی تأسیس شد، گفت: در آن زمان کشور به تربیت دبیران دینی و تربیت قضات متعهد نیاز عمده داشت و این مدرسه عالی با مساعدت حوزه علمیه قم و شهید دکتر بهشتی، شهید باهنر، مرحوم آیت‌الله قاضی و آیت‌الله مؤمن راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در سال 78 مدرسه عالی به عنوان دانشگاه جامع استان ارتقاء یافت و از آن موقع تا کنون در خدمت نظام اسلامی است.

سرپرست دانشگاه قم با تأکید بر این‌که دانشگاه‌های جامع هر استانی باید پاسخگوی نیازهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی آن استان باشند، اظهار کرد: دانشگاه قم هم در این مسیر پاسخگوی نیازهای مردم استان قم است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که یکی از اهداف دانشگاه قم و مؤسس آن این بود که تمامی رشته‌های مورد نیاز کشور در این دانشگاه راه اندازی شود، گفت: شش دانشکده در دانشگاه قم، وجود دارد که با حدود صد رشته در مقاطع مختلف مشغول پذیرش دانشجو و فعالیت علمی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به این‌که دانشگاه قم در بخش مجازی نیز فعالیت دارد، افزود: بخش مجازی دانشگاه در رشته حقوق با گرایش‌های مختلف حقوق جزا، خصوصی و بین‌الملل فعال است و بیش از هزار دانشجو در رشته‌های مجازی مشغول تحصیل هستند.

سرپرست دانشگاه قم خاطرنشان کرد: حدود 8 هزار دانشجو در دانشگاه قم مشغول تحصیل هستند و 250 استاد هیأت علمی و چهارصد کارمند نیز در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی تأکید کرد: هدف همه مراکز آموزش عالی استان تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و خلاق است تا بتوانند کار آفرین، در خدمت ارتقای نظام جمهوری اسلامی ایران و حل مشکلات کشور باشند.

سرپرست دانشگاه قم با اشاره به پژوهش‌های صورت گرفته در دانشگاه قم در زمینه علوم انسانی، گفت: بنیان دانشگاه قم این است که در زمینه علوم انسانی پیشگام باشد و در این زمینه حقوق اسلامی، فلسفه اسلامی، علوم قرآنی و فقه و مبانی حقوق کتاب‌های متعدد پژوهشی از سوی این دانشگاه منتشر شده است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که تحول در علوم انسان و اسلامی سازی علوم مورد تأکید رهبری است، ابراز کرد: این دانشگاه در زمینه حقوق و فلسفه اسلامی گام‌هایی را از سال‌های قبل برداشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز در پایان بیان کرد: در زمینه روانشناسی در مقطع ارشد و در گرایش اسلامی مجوز گرفته شده که در صدد پذیرش دانشجو هستیم./927/پ202/ن

 

ارسال نظرات