۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۹۱۰۵۲
با سخنرانی آیت‌الله سبحانی:

همایش ملی فلسفه اصول فقه در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش ملی فلسفه اصول فقه با حضور مراجع عظام تقلید و اساتید حوزه علمیه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار می‌شود.
همايش ملي فلسفه اصول فقه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مسعود فیاضی دبیر علمی همایش ملی فلسفه اصول فقه، گفت: این همایش به همت گروه منطق فهم دین پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری انجمن اصول فقه حوزه علمیه در روز پنج شنبه 21 آذرماه در قم برگزار خواهد شد.

 

فیاضی افزود: طبق روال سال های گذشته پژوهشگاه، طی مراسمی شخصیت علمی و معرفتی حکیمی از حکمای اسلامی در آن مورد پاسداشت قرار می گیرد و در ضمن آن نیز مبحثی معرفتی، اندیشه ای و در عین حال جدید و متناسب با شخصیت محوری نیز به جامعه علمی کشور عرضه شود.

 

دبیر علمی همایش فلسفه اصول فقه تصریح کرد: بر این اساس در سال جاری تصمیم بر آن شده است تا شخصیت علمی و فکری حکیم متاله، فقیه ارجمند و اصولی چیره دست مرحوم آیت الله شیخ محمد حسین غروی اصفهانی که از مهمترین شاگردان آخوند خراسانی بوده و استاد بسیاری از بزرگان این عصر همچون آیت الله بروجردی، علامه طباطبایی، آیت الله کوه کمری ، آیت الله بهجت و بزرگان دیگری بوده اند مورد نکوداشت قرارگیرد.

 

فیاضی افزود: در ضمن این نکوداشت که با سخنرانی مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سبحانی، آیات و حجج اسلام علی اکبر رشاد، مهدی هادوی تهرانی و ابوالقاسم علیدوست برگزار می شود، مبحث اصلی معرفتی نیز اختصاص به «فلسفه اصول فقه» دارد. به همین دلیل همایش امسال با موضوع فلسفه اصول فقه و با محوریت اندیشه های آیت الله غروی اصفهانی قدس سره خواهد بود.

 

لازم به ذکر است این همایش ملی صبح پنج شنبه 21 آذرماه 92 از ساعت 9 تا 12 با حضور اساتید سطوح عالی حوزه های علمیه و دانشگاه ها، صاحبنظران فلسفی، دانشجویان و دانش پژوهان، در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به آدرس قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است که حضور علاقمندان در این همایش برای عموم آزاد است./998/د102/ی

ارسال نظرات