۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۹۱۰۶۴
آیت الله طبرسی:

قطار پیشرفت نظام اسلامی غیر قابل توقف است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با اشاره به این که ملت ایران در سایه خودباوری که امام خمینی(ره) در این مردم نهادینه کردند به جایگاهی ارزشمند در دنیا دست یافتند، بیان داشت: قطار پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف غیر قابل بازگشت و توقف است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت رییسه دانشگاه علوم پزشکی استان، سلامت را یکی از شاخص های سنجش توسعه و پیشرفت هر کشوری دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد چند برابر شدن شاخص سلامت در کشور هستیم.

 

وی با اشاره به این که پیشرفت های پزشکی کشورمان در 34 اخیر به هیچ عنوان قابل مقایسه ب قبل از انقلاب نیست، افزود: همه این پیشرفت ها در سایه خودباوری و ایستادگی ملت ایران به دست آمده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که علیرغم ادعای غربی ها، پیشرفت های علمی کشورمان با وجود تحریم های گسترده و یک جانبه استکبار جهانی به دست آمده است، خاطرنشان کرد: دانشمندان و محققان جوان ایران اسلامی با تکیه بر توان داخلی توانستند بسیاری از علوم و دانش را که سال ها در انحصار چند کشورخاص بود بومی کنند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که ملت ایران در سایه خودباوری که امام خمینی(ره) در این مردم نهادینه کردند به جایگاهی ارزشمند در دنیا دست یافتند، بیان داشت: قطار پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف غیر قابل بازگشت است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مستکبران عالم فکر می کردند با تحریم و تهدید می توانند مانع از پیشرفت و توسعه کشور شوند، خاطرنشان کرد: اما ملت ایران با ایستادگی و مقاومت تحریم ها را به فرصتی برای توسعه و رونق کشور تبدیل کردند.

 

امام جمعه ساری با تأکید بر این که ملت ایران هیچ گاه از آرمان های به حق خود از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون عقب نشینی نکرده و نخواهد کرد، بیان داشت: دفاع از انقلاب، نظام، رهبری و حقوق به حق خط قرمز ملت ایران بوده است.

 

آیت الله طبرسی بر ضرورت شناسایی و بهره گیری از توان جوانان خوش ذوق و با استعداد ایرانی در جهت توسعه علمی کشور تأکید کرد و گفت: باید از ظرفیت جوانان کشورمان به منظور توسعه هر چه بیشتر کشورمان در عرصه های مختلف بهره گیریم و این مسأله با فراهم کردن بسترهای لازم امکان پذیر خواهد بود.

 

وی با تأکید براین که سرمایه گذاری برای توسعه شاخص های سلامت جامعه بسیار ضروری است، ادامه داد: یک پزشک رسالت سنگینی در تأمین سلامت انسان ها بر عهده دارد و به همین دلیل شغل بسیار مهم و قابل احترامی است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که یکی از وظایف دولتمردان فراهم کردن بستری برای جامعه ای شاداب، سر زنده و بالنده است، بیان داشت: یکی از راه های رسیدن به این هدف مهم تقویت علوم پزشکی در جامعه است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین از نرخ برخی تعرفه های دارویی گلایه کرد و با بیان این که متأسفانه برخی تعرفه های دارویی کمر شکن است، افزود: دولت باید برای کاهش این نرخ تعرفه های دارویی فکری اساسی کند.

 

وی بر ضرورت حفظ و تقویت جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه ها تأکید کرد و گفت: مسؤولان باید برای ارتقای علمی کشور از هر فرصتی بهره گیرند.

 

امام جمعه ساری همچنین بر نظارت بیشتر دستگاه سلامت بر عملکرد بیمارستان ها تأکید کرد و با بیان این که این مراکز درمانی با جان مردم سروکار دارند، خاطرنشان کرد: باید نظارت بر این مراکز به گونه ای باشد که شاهد برخی بداخلاقی ها از سوی پرسنل نسبت به مراجعه کنندگان نباشیم.

 

وی پزشکان را ضامن جان مردم دانست و با بیان این که این مسؤولیت یک وظیفه شرعی است، خاطرنشان کرد: باید برای ارتقای جایگاه سلامت در کشور و همچنین رفع نیازهای بهداشتی و درمانی عموم جامعه تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بسیاری از پزشکان بزرگ دنیا در رشته های مختلف ایرانی هستند، بیان داشت: خوشبختانه در سال های اخیر نیز پیشرفت های بسیار خوبی در عرصه پزشکی صورت گرفته که باید با جدیت بیشتری دنبال شود./950/پ202/س

ارسال نظرات