۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۹۱۰۸۷

فاجعه ای بی مانند در قلب عراق

خبرگزاری رسا ـ به گفته مقامات رسمی از آغاز سال جاری تا کنون بیش از ۶۰۰۰ تن در اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز جان باخته‌اند.
حملات انتحاري در عراق

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: پلیس عراق روز جمعه (29 نوامبر/8 آذر) اعلام کرد  در نزدیکی شهر سنی نشین ترمیه واقع در شمال بغداد، جسد 18 تن را یافته است که با اصابت گلوله به سر و سینه‌شان به قتل رسیده‌اند.


به گفته مقامات عراقی قربانیان چند ساعت پیش از آن توسط افراد مسلحی که یونیفرم نظامی به تن داشته‌اند ربوده شده بودند. به خانواده این افراد گفته شده بود که آنان را به عنوان مظنون برای بازجویی برده‌اند. در میان قربانیان دو تن از رهبران قبایل، یک تن فرمانده نظامی و چهار تن مامور پلیس بوده‌اند.

در ایالت صلاح‌الدین واقع در شمال پایتخت نیز جسد 7 کارگر ساختمانی پیدا شد که به گفته سخنگوی پلیس گلوی آنان را بریده بودند. این افراد در زمین فوتبالی در آن نزدیکی کار می‌کردند.

همچنین در شرق بغداد جسد سه زن پیدا شد که به گفته مقامات رسمی آثار شکنجه بر بدن آنان دیده می‌شود و هر سه با اصابت گلوله به سرشان کشته شده‌اند.

این اواخر بر شمار افرادی که در عراق ربوده می‌شوند و به قتل می‌رسند افزوده شده است. ولی تا کنون سابقه نداشت که فقط در یک روز این تعداد افراد به این شیوه به قتل برسند.

به گفته مقامات عراق اکثر قربانیان توسط گروه های سلفی و تروریست های القاعده کشته شده اند.

همچنین به گفته مقامات دولتی عراق، افزون بر این آدرم ربایی‌ها و قتل‌ها، روز جمعه در این کشور  23 تن دیگر نیز  در حملات تروریستی کشته شده‌اند.

عراق در سال جاری شاهد موج تازه‌ای از خشونت‌های شدید است. به گفته مقامات رسمی از آغاز سال جاری تا کنون بیش از 6000 تن در اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز جان باخته‌اند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات