۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۱۹۱۰۹۰

استاندار جدید آذربایجان غربی معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان غربی با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار و قربانعلی سعادت به عنوان استاندار جدید معرفی شد.
قربانعلي سعادت، استاندار آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان غربی امروز با حضور سید کاظم میرولد، معاون سیاسی وزیر کشور، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، علماء و روحانیان، مسؤولان و مقامات نظامی و انتظامی استان در سالن آمفی تئاتر اداره برق استان برگزار شد.


استاندار جدید آذربایجان غربی و هیأت همراه پس از استقبال پرشور مردم و مسؤولان در محل مراسم حضور یافتند.

 

سید محمد فخری، امام جمعه موقت ارومیه و مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در این آیین با اشاره به زندگی مسالمت آمیز ادیان، اقوام و مذاهب مختلف در این استان خاطرنشان کرد: زندگی برادرانه و مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در این استان مورد تحسین مقام معظم رهبری است.

 

وی آذربایجان غربی را استان مرزی و مردمان این استان را مرزداران غیور نظام مقدس اسلامی خواند و گفت: مردم استان در صحنه های مختلف وفاداری خود را به ولایت فقیه و نظام اسلامی حفظ کردند و بر وفاداری خود پایبند بوده و هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی به اداره نظام اسلامی ایران به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران با قیام و نهضت یک مجتهد جامع الشرایط آغاز شده است و این حرکت الهی با اراده ولی فقیه عادل، امام خامنه ای استمرار دارد.

 

حجت الاسلام فخری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران سنت حسنه امام راحل است و ما همگان مسؤولیت داریم این امانت الهی را حفظ کنیم، اظهار کرد: عزت ملت و نظام اسلامی با حفظ انقلاب و نهضت امام خمینی است.

 

وی با قدردانی از تلاش های وحید جلال زاده، استاندار اسبق آذربایجان غربی، گفت: تلاش های ایشان برای توسعه و آبادانی مساجد و حوزه های علمیه انکار ناپذیر و قابل توجه است.

 

خطیب جمعه ارومیه در خصوص قربانعلی سعادت، استاندار جدید آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: با توجه به کارنامه مدیریتی ایشان در استان های آذربایجان غربی، قم و لرستان امیدواریم بار دیگر در این استان منشأ خدمت برای مردم باشند.

 

جواد جهانگیرزاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز از زحمات وحید جلال زاده تشکر کرد و اظهار داشت: مدیریت استان در شرایط سخت پس از انتخابات سال 88، افتتاح و آغاز اجرای پروژه های مهم دراستان از جمله عملکرد های مطلوب استاندار اسبق آذربایجان غربی است.

 

وی بیان داشت: آذربایجان غربی برای پیشرفت راه نرفته بسیاری دارد که امیدواریم استاندار جدید با تلاش خود منشأ وحدت، انسجام، برادری و پیشبرد اهداف استان باشد که مجمع نمایندگان استان نیز در این راه ایشان را همراهی خواهند کرد.

 

سیدکاظم میرولد، معاون سیاسی وزیر کشور  به عنوان دیگر سخنران این مراسم اظهار کرد: با توجه به سطح بالای مشارکت مردم استان در انتخابات گذشته، استفاده از توان تمامی نخبگان و مردم استان باید مورد توجه مدیریت استان قرار گیرد تا بتوانیم روند رو به رشدی را در توسعه استان شاهد باشیم.

 

معاون سیاسی وزیر کشور یکی از مهمترین ویژگی های آذربایجان غربی را وجود پیروان مذاهب و اقوام مختلف در این استان دانست و ادامه داد: شعار دولت تدبیر و امید، احترام عمیق به همه اقوام و فراهم کردن شرایط مساوی برای فعالیت اقوام است که در این راستا دولت برنامه های وسیعی را طراحی کرده است.

 

میرولد با قدردانی از خدمات وحید جلال زاده استاندار پیشین آذربایجان غربی، افزود: قربانعلی سعادت، فرزند همین استان است و تجارب زیادی در حوزه مدیریت کلان دارد که می تواند با بهره مندی از این توان، توسعه استان را موجب شود.

 

قربانعلی سعادت استاندار جدید آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم بازنگری در مدیریت های حوزه های مختلف استان گفت: به این منظور شوراهای ارزیابی وضعیت استان در بخش های مختلف ایجاد می شود تا با فعالیت آنها مقدمه بازنگری در وضعیت استان فراهم شود.

 

وی با اشاره به رتبه 28 آذربایجان غربی از نظر درآمد مردم و مشکلات استان در حوزه های مختلف گفت: با بهره گیری از نظر نخبگان استانی برای حل این مشکلات تلاش خواهم کرد.

 

استاندار جدید آذربایجان غربی در خصوص دریاچه ارومیه نیز گفت: بیکاری و عدم وجود اشتغال پایدار جوانان در بخش های صنعت خدمات و بازرگانی یکی از عوامل مهم حضور آنها دربخش کشاورزی است که این امر موجب کاهش ورودی آب به دریاچه ارومیه و خشکی آن شده است .

 

وحید جلال زاده استاندار سابق آذربایجان غربی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: مردم این استان خدمات ارزنده ای را در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی انجام داده اند که باید قدر خدمتگزاری به آنها را بدانیم و شکر گذار این نعمت الهی باشیم.

 

در ادامه این مراسم قربانعلی سعادت به عنوان استاندار جدید آذربایجان غربی معرفی و از خدمات وحید جلال زاده قدردانی شد.

 

گفتنی است، قربانعلی سعادت در دوره های قبل به مدت هشت سال در سمت استانداری آذربایجان غربی خدمت کرده که بلندترین مدت خدمت یک استاندار در آذربایجان غربی است.

 

وی دارای 60 سال سن و از اهالی روستای ˈ قره باغ ˈ واقع در بخش انزل ارومیه هست./936/پ202/ب

ارسال نظرات