۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۹۱۱۳۲
کوثری:

کوتاه نیامدن از اصول شهید مدرس را در تاریخ ماندگار کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر روحیه استکبار ستیزی شهید مدرس، گفت: ایشان جلوی بسیاری از قراردهای تحمیلی را گرفت و به همین دلیل همین ویژگی‌ها در تاریخ ایران ماندگار شد.
محمد اسماعيل کوثري

محمد اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسب روز مجلس و سالروز شهادت آیت الله مدرس، اظهار داشت: شهید مدرس در آن مقطع جلوی بسیاری از قراردادهای تحمیل شده به ایران را گرفت و همین امر باعث شد در اذهان و تاریخ نام ایشان بماند و این روز را روز مجلس نام گذاری کنند.

وی روحیه استکبار ستیزی را یکی از مهم‌ترین شاخصه های اخلاقی و رفتاری شهید مدرس عنوان کرد و گفت: نمایندگان امروز مجلس نیز با تأسی به آن شهید بزرگوار به این مسأله مهم توجه ویژه‌ای دارند و در سر بزنگاه‌ها با استکبار جهانی مقابله می کنند و این سیره آیت الله مدرس در عمل ادامه می دهند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با اشاره تفاوت‌های بسیاری که مجلس امروز با دوران رضا شاه دارد، ابراز داشت: شهید مدرس تلاش می کرد که به وضعیتی مشابه آنچه امروز به برکت حکومت اسلامی محقق شده است، برسد؛ امروز تعداد قابل توجهی مانند مدرس در مجلس شورای اسلامی داریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شهید مدرس را روحانی آزاده و مستقل توصیف کرد و گفت: ایشان در شرایط حکومت جور رضا شاه زندگی می کرد که با حمایت انگلیس روی کار آمده بود، بنابراین برای پیشبرد اهداف خود از داخل و خارج تحت فشار بود اما با این حال هیچ‌گاه از مواضع خود کوتاه نیامد.

کوثری افزود: تعهد به اسلام، شجاعت، صراحت لهجه در دفاع از حق، نترسیدن از حاکم جور و انگلیسی‌ها و سکوت نکردن در آن شرایط سخت از دیگر ویژگی‌های مهم ایشان بود./928/ت302/ج

ارسال نظرات