۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۹۱۱۵۶

ایدز ثمره نفوذ فرهنگ جامعه غربی

خبرگزاری رسا ـ کاهش سن ابتلا به ویروس این بیماری، نگرانی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) را برانگیخته است.
ربان قرمز نماد مبارزه با ايدز در جهان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: به گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) سال گذشته دو میلیون نوجوان 10 تا 19 ساله در سراسر جهان به ویروس بیماری ایدز مبتلا بوده‌اند.


دهم آذر برابر با اول دسامبر روز جهانی ایدز است. بیماری ایدز که طاعون قرن نام گرفته علی‌رغم تلاش‌های گسترده برای اطلاع‌رسانی در مورد راه‌های انتقال، در شمار قابل توجهی از کشورهای جهان رو به گسترش است. کاهش سن ابتلا به ویروس این بیماری، نگرانی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) را برانگیخته است.


به گفته این خبرگزاری و به نقل از یونیسف؛ سال گذشته میلادی (2012) بیش از دو میلیون نوجوان در سراسر جهان به ویروس ایدز آلوده بوده‌اند. به گزارش یونیسف، مرگ و میر ناشی از ایدز میان نوجوانان 10 تا 19 ساله در سراسر جهان در مدت هفت سال گذشته تا 50 درصد افزایش یافته است.


دویچه وله در ادامه گفت: این افزایش آمار در کشورهای قاره آفریقا به ویژه جنوب صحرای آفریقا، جنوب شرق آسیا محسوس‌تر است. نگاهی به آمار صندوق جهانی مبارزه با ایدز، نهاد وابسته به سازمان ملل متحد، از دو برابر شدن آمار کل مبتلایان به بیماری ایدز در مدت دو سال گذشته خبر می‌دهد.


قابل ذکر است تغییر روش زندگی و تبدیل آن به سبک زندگی با رفتارهای پر خطر که از ثمرات نزدیکی جوامع با فرهنگ جامعه غربی است از اصلی ترین علل شیوع گسترده این بیماری مهلک به حساب می آیند. /1421/1409/ح

ارسال نظرات