۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۹۱۱۵۷

ادامه خشونت ها در تایلند

خبرگزاری رسا ـ در درگیری های شب گذشته در تایلند، سه نفر کشته و حدود 55 نفر مجروح شده اند.
تظاهرات ضد دولتي در تايلند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی از ادامه خشونت ها میان حامیان و مخالفان دولت در تایلند خبر داد.


مقامات در پایتخت تایلند می گویند: در جریان خشونت های شبانه میان پلیس و تظاهرکنندگان، سه نفر کشته و حدود 55 نفر مجروح شده اند.


به گفته پلیس تایلند، شب گذشته صدای تیراندازی از مکانی شنیده شده است که تظاهرکنندگان ضد دولتی به راهپیمایی حامیان دولت در مسیر یک استادیوم ورزشی در بانکوک بودند حمله ور شدند. مشخص نیست که تیرها را چه کسانی شلیک کرده اند.


رهبران اپوزیسیون می‌گویند یکشنبه روز پیروزی بوده و مخالفان را به تجمع در اطراف دفتر نخست وزیر فراخوانده اند. آنان می گویند تا زمانی که نخست وزیر یینگلاک استعفا ندهد، وزارتخانه ها را تک به تک تصرف خواهند کرد.


گفته می شود که در بانکوک پلیس به سوی معترضان در نزدیکی ساختمان های دولتی گاز اشک آور شلیک کرده و تظاهرکنندگان نیز کپسول های گاز را به سوی پلیس پرتاب کردند. همچنین پلیس از ماشین های آب پاش استفاده کرده است.


لازم به ذکر است که هزاران نفر در خیابان های تایلند تجمع کرده و با تظاهرات خیابانی و سر دادن شعار ضد دولتی خواهان کناره گیری دولت از قدرت هستند. آنها همچنین ساختمان های 3 تلوزیون در بانکوک را اشغال کرده اند.


یینگلوک شیناواترا، نخست وزیر تایلند از تمایل خود برای گفت و گو با معترضان خبرداده است. در همین حال رهبران جنش ضد دولتی پیشنهاد او را رد کرده و اعلام کرده اند دولت در مذاکراه جدی نیست.


تظاهرات خیابانی تایلند بزرگترین اعتراضات مردمی از سال 2010 تاکنون به شمار می رود. آن زمان در اعتراضات خیابانی 90 نفر کشته شده بودند.


اعتراضات فعلی، چند هفته پیش بر اثر صدور حکم عفو برای نخست وزیر سابق آغاز شد. طبق این حکم تاکسین شیناواترا برادر نخست وزیر فعلی اجازه یافت بدون گذراندن دو سال حکم حبس به خاطر فساد، به خانه بازگردد. سنای تایلند این حکم را رد کرده است با این وجود تظاهرات در کشور آغاز شد./1415/1409/ح

ارسال نظرات