۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۹۱۲۰۷
مسؤول دفتر شورای نگهبان گلستان:

کنار آمدن با آمریکا با مبانی دینی و قرآنی سازگاری ندارد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر شورای نگهبان استان گلستان با بیان این که کنار آمدن با آمریکا با مبانی دینی و قرآنی به هیچ عنوان سازگاری ندارد، گفت: ما حق آشتی با آمریکا را نداریم و اگر می خواهیم از اصول منحرف نشویم باید تنها به رهنمودها و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی گوش فرا دهیم.
رابطه ميان ايران و آمريکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام غلامرضا قندهاری، مسؤول دفتر شورای نگهبان استان گلستان، ظهر امروز در نشست بصیرتی سیاسی که با حضور طلاب در مدرسه علمیه خاتم الاوصیاء فاضل آباد گلستان برگزار شد با اشاره به آیه 91 سوره مائده بیان داشت: در این آیه شریفه خداوند به موضوع اراده شیطان اشاره می فرماید و بیان می کند که شیطان اراده کرده است بین شما ایجاد فتنه و کدورت و دشمنی کند و فعل«یُریدُ» در این آیه مضارع است که دلالت بر استمرار دارد و کار همیشگی شیطان ایجاد بغض و کینه است که آن را اراده کرده است.

 

وی با اشاره به بحث دشمن شناسی اظهار داشت: این بحث مورد تأکید امام راحل بوده و در حال حال حاضر نیز مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و باید به صورت جدی مورد نظر باشد.

 

حجت الاسلام قندهاری با بیان این که انتظار امام زمان(عج) از ما عمل به قانون خداوند متعال است، ادامه داد: باید واجبات انجام و محرمات ترک شود که همان راه پیامبران و ائمه است و انتظار شهدا هم چیزی جز این نیست.

 

مسؤول دفتر شورای نگهبان گلستان با اشاره به این که یکی از سرسخت ترین دشمنان بشر شیطان است، گفت: شیطان در بعضی از آیات قرآن نیز به دشمن آشکار تعبیر شده است پس باید دشمن را بشناسیم تا بتوانیم در برابر آن موضع بگیریم و برخورد کنیم تا نتواند ما را فریب دهد.

 

حجت الاسلام قندهاری با بیان این که ما با دشمن سرسختی مواجه هستیم و شناختن او سبب می شود به خداوند نزدیک تر شویم، ادامه داد: امام راحل می فرماید، اگر دیدید یک روز مستکبران عالم از ما تعریف کردند باید به خودمان شک کنیم چون دشمن از ما تعریف کرده است.

 

وی با تأکید براین که باید دشمن و نقشه های آنها را بشناسیم تا بر خلاف آن حرکت کنیم، گفت: چون شیطان همه چیز را خوب جلوه می دهد، پس باید برای مقابله با او برنامه ریزی کنیم و برای برخورد با نقشه های شیطان استقامت کنیم.

 

مسؤول دفتر شورای نگهبان گلستان با اشاره به این که باید توان مقابله خود را در برابر دشمنان زیاد کنیم و دست دیگران را نیز در این راه بگیریم، بیان داشت: شیطان در دوران فعلی بیشتر روی نسل جوان کار می کند و ما باید برای توان مقابله از خدا کمک بخواهیم و اگر ما چنین نیت و عزمی داشتیم خداوند ما را تنها نمی گذارد.

 

حجت الاسلام قندهاری با بیان این که وعده خداوند حق است، افزود: گاهی اوقات ظاهربینی آسیب های بسیاری به ما می رساند، پس باید نیت و عمل ما تنها برای رضای الهی باشد.

 

وی در ادامه به سخنان امام راحل که فرمودند، میزان حال فعلی افراد است، ادامه داد: باید هوشیار، آگاه و با بصیرت باشیم تا مسابقه افراد ما را فریب ندهد.

 

مسؤول دفتر شورای نگهبان گلستان با بیان این که شیطان هیچ وقت دست بردار نیست و با یک لحظه غفلت ما را به زمین می زند، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند و این بدان معنا است که باید هوشیار باشیم که شیطان کوچک هم وجود دارد.

 

وی با تأکید براین که به هیچ عنوان نباید با شیطان آشتی کرد و کنار آمدن با آمریکا کاملاً اشتباه است، تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت مردم سبب شد تا آمریکا کوتاه بیاید و پای میز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بنشیند.

 

حجت الاسلام قندهاری با بیان این که کنار آمدن با آمریکا با مبانی دینی و قرآنی به هیچ عنوان سازگاری ندارد، گفت: ما حق آشتی با آمریکا را نداریم و اگر می خواهیم از اصول منحرف نشویم باید تنها به رهنمودها و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی گوش فرا دهیم.

 

وی با بیان این که مذاکرات هسته ای، مقطعی و محدود است و ربطی با صلح با آمریکا ندارد، تصریح کرد: آمریکایی ها باید نگاه و سیاست های خود در قبال کشورها را تغییر دهند./950/پ202/س

ارسال نظرات