۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۹۱۲۲۷
به همت مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی؛

نرم‌افزار «آغاز در نهایت» در قم تولید شد

خبرگزاری رسا ـ نرم‌افزار «آغاز در نهایت» در قم به همت مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی تولید و عرضه شد.
نرم‌افزار «آغاز در نهايت»
به گزارش خبرگزاری رسا، نرم‌افزار «آغاز در نهایت» مجموعه آثار حجت‌الاسلام علی صفایی‌حائری با موضوع علوم و معارف اسلامی به همت مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی تولید شد که این نرم‌افزار بر روی سیستم عامل‌های ویندوز XP و بالاتر قابل نصب است.
این نرم‌افزار شامل متن کامل 48 عنوان کتاب در 54 جلد از آثار حجت‌الاسلام علی صفایی‌حائری است که در قالب 11 موضوع از جمله موضوعات تربیتی، قرآنی، اجتماعی و حکومتی، اخلاقی، حوزوی و روش نقد تدوین شده است.
نرم‌افزار «آغاز در نهایت» در موضوع اجتماعی دربردارنده مسائلی از قبیل «از شکل‌گیری معرفت دینی تا جامعه و حکومت دینی» در موضوع اخلاقی به مسائلی مانند «نظام اخلاقی و اصل ترکیب و تبدیل بدی‌ها»، در بخش حوزوی به مسائلی مانند «ادبیات و معیار نقد ادبیات و ادبیات داستانی» و در بخش روش نقد به مسائلی مانند «معیارهای نقد در مکتب‌ها، آرمان‌ها، اهداف و عرفان و ادبیات» است.
از دیگر آثاری که در این نرم‌افزار بارگذاری شده می‌توان به امامت و ولایت، موضوعات تحلیلی و اسلامی، احادیث و ادعیه و تاریخ معاصر ایران اشاره کرد که مطالب ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
این نرم‌افزار در بخش امامت و ولایت به مسائلی همچون «غدیر، انتظار و مهدویت و عاشورا»، در موضوعات تحلیلی و اسلامی به مسائلی مانند «فقر، انفاق، معاد، حج، روابط زن و مرد، ازدواج، حجاب، سلوک و حرکت»، در موضوع احادیث و ادعیه به مسائلی از قبیل «احادیث امام حسین (ع)، حضرت زهرا (س)، دعاهای روزانه حضرت زهرا (س)، دعای مکارم الاخلاق و دعای ابوحمزه ثمالی» و در موضوع تاریخ معاصر ایران به مسائلی مانند «از مشروطه تا انقلاب سفید، پاسخ به پیام نهضت آزادی» پرداخته است.
صوت جلسات سخنرانی حجت‌الاسلام علی صفایی‌حائری از دیگر مطالبی است که در این نرم‌افزار قرار داده شده و به موضوعاتی همچون معرفت دینی، اصول حاکم بر حرکت امام حسین(ع)، شکل‌گیری جهان‌بینی در انسان، حکومت دینی، کشف استعدادها، انقلاب فرهنگی و اقتصاد اسلامی اشاره می‌کند.
از قابلیت‌های فنی و پژوهشی این نرم‌افزار می‌توان به سهولت دسترسی به متون قرآن کریم به همراه امکان یادداشت‌برداری، ذخیره‌سازی متن، ویرایش و چاپ اشاره کرد.
گفتنی است، علاقه‌مندان برای تهیه این نرم‌افزار می‌توانند به نشانی www.noorshop.ir مراجعه کنند./907/د102/ی
ارسال نظرات