۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۱۹۱۲۷۵
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم:

قائل نشدن به حداقل‌ حقوق ایران اسلامی نشانه دشمنی با ملت ایران است

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی و امنتی استانداری قم عدم پذیرش حداقل حقوق ملت ایران از سوی دشمن در مراحل مختلف حتی پای میز مذاکره را نشان از عنادیت آن‌ها دانست و گفت: به هر میزان حساسیت‌های دشمن بیشتر شود دشمن شناسی مردم به ویژه دانشجویان بیشتر می‌شود.
حجت الاسلام مهدي عرب انصاري معاون سياسي امنيتي استاندار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد مهدی عرب انصاری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم در یادواره شهدای دانش که شامگاه دیروز در دانشگاه حضرت معصومه(س) قم برگزار شد، عاشورا را فرهنگ بزرگی برای ملت ایران دانست و گفت: مهم‌ترین دستاورد عاشورا حفظ و بقای اسلام بود.

وی ادامه داد: پس از شهادت امام حسین(ع) حرکت‌های مختلفی صورت گرفت که این حرکت‌ها  سبب شد تا مردم جو خفقانی که در دوران بنی‌امیه ایجاد شده بود آزاد شوند، حرکت و انقلاب‌های مردمی که به سبب شهادت سیدالشهدا(ع) رخ داد سبب ایجاد فرصت برای صادقین(ع) جهت تبیین معارف دین شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با بیان این‌که شهدای عاشورا دارای روح تعبد و بندگی تام بودند، اظهار داشت: هر گاه ما در مسیر الهی قرار گیرم خدا راه را برای ما روشن می‌کند، روحیه شهادت طلبی اصحاب امام حسین(ع) سبب شد تا فرهنگ شهادت مورد توجه نسل‌های بعدی قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود امنیت و سازندگی هر کشوری را در گرو پیشرفته‌های علمی آن کشور خواند و اظهار داشت: استحکام نظام اسلامی ما در این مقطع حساس به سبب پیشرفت در مسیر علم، دانش و فناوری‌های نوین است، آمیختن علم با تعهد سبب پیشرفت کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام عرب انصاری با پرشتاب خواند حرکت علمی جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: حرکت‌های پرشتاب علمی از سیاست‌های بنیادی جمهوری اسلامی ایران است که این مطلب را می‌توان از سخنان مقام معظم رهبری فهمید.

وی تصریح کرد: دهه چهارم انقلاب اسلامی ما دهه پیشرفت علمی و فن‌آوری است که به سبب مجاهدت دانشمندان محقق شده است، امروز جمهوری اسلامی به مقام هفدهم جهان در بحث پیشرفت علمی دست پیدا کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم با اشاره به این‌که ما باید به عنوان کشور پیشرو در مسیر توسعه و موفقیت قدم‌های بلند برداریم، تأکیدکرد: ایران اسلامی مورد توجه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی است،‌ از این‌رو ملت بزرگ ما باید در مسیر دانش، علم و فن‌آوری‌های نوین قدم بردارد.

وی ادامه داد: ترور دانشمندان هسته‌‌ای از سوی استکبار جهانی برای منحصر نگه داشتن پیشرفت علمی و دانش نوین در انحصار خودشان است، حذف علما و دانشمندان هسته‌ای ما سبب منحصر نگه‌داشتن دانش در انحصار مستکبران می‌شود.

حجت‌الاسلام عرب انصاری با بیان این‌‌که دشمنی استکبار به سبب ترقی و تعالی علمی ملت ایران اسلامی است، گفت: دشمن سعی دارد با فشارهای سیاسی، جنگ روانی، ترور دانشمندان هسته‌ای و تهدید ملت ایران را از تلاش‌های و مسیر نورانی خسته کند.

وی افزود: ولی دشمنان باید بدانند به سبب مجاهدتهای شهدای هسته‌ای دانش هسته‌ای در کشور بومی شده است، شهید علی محمدی نماد همت فرزندان انقلاب اسلامی، دل‌آوری و غیرت دینی ملت ایران بود که به سبب ایمان، جوان مردی و تعهد تمام اندوخته‌های خود را هدیه انقلاب کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم شهدای هسته‌ای را سبب افتخار برای جمهوری اسلامی ایرانی دانست و یادآور شد: به هر میزان حساسیت‌های دشمن بیشتر شود دشمن شناسی مردم به ویژه دانشجویان بیشتر می‌شود و به هر میزان ایستادگی استکبار در برابر حق مسلم ما  بیشتر شود دشمن شناسی ملت نیز افزایش می‌یابد.

وی در پایان تصریح کرد: عدم پذیرش حداقل حقوق ملت ایران از سوی دشمن در مراحل مختلف حتی پای میز مذاکره عنادیت آن‌ها را نشان می‌دهد؛ یقینا اگر به دانش هسته‌ای برسیم به فناوری‌های برتر دنیا و پیشرفت‌های علم زیادی می‌رسیم./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات