۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۹۱۲۹۸
مدیر حوزه علمیه آمل:

علم بی اثر آفت و بلای روح انسان و جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه آمل گفت: علمی که در انسان اثر مثبت نگذارد نه تنها سفارش نشده بلکه آفت و بلای روح انسان و جامعه نیز بوده که آدمی را به سوی گناه می کشاند.
حجت الاسلام منصور يزداني، مدير حوزه علميه ابوالحسن اميرالمومنين آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام منصور یزدانی، مدیر حوزه علمیه ابالحسن امیرالمومنین(ع) آمل ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه شهرستان با بیان این که مشورت با شخصیت های آگاه، فهمیده و پرهیزکار به عنوان پشتوانه بزرگ پیشرفت در امور مادی و معنوی است، گفت: انسان باید با کمک از نظرات خداپسندانه با اهداف بزرگ آَشنا شده و برای رسیدن به عالی ترین هدف گام بردارد.

 

وی با تاکید بر این که ترک مشورت شکست های جبران ناپذیری برای انسان به دنبال دارد، بیان داشت: ترک مشورت سبب آسیب رسیدن به انسان در امور مادی، معنوی و علمی می شود.

 

حجت الاسلام یزدانی با بیان این که باید ببینیم جامعه چه نیازی دارد، خاطرنشان کرد: در هر جامعه مردم مشکلات و نیازهایی دارند و هر کسی وظیفه دارد از توانایی خود برای رفع مشکلات و نیازها استفاده کند.

 

مدیر حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که خدمت به مردم و جامعه یکی از بهترین عبادات برای هر انسان مسلمانی محسوب می شود، گفت: تلاش برای گرفتن مدرک صرف هیچ سودی برای خود، دیگران و جامعه نداشته و نه تنها موفقیت نیست بلکه سبب هدر دادن سرمایه می شود.

 

وی با اشاره به این که انسان باید در تلاش باشد تا علم برای او معرفت آورده و به خداوند متعال نزدیک کند، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا علم او در رفتار، منش و بینش اثر مثبت داشته باشد.

 

مدیر حوزه علمیه آمل، ادامه داد: علمی که در انسان اثر مثبت نگذارد نه تنها سفارش نشده بلکه آفت و بلای روح انسان و جامعه نیز بوده که آدمی را به سوی گناه می کشاند.

 

حجت الاسلام یزدانی با بیان این که انسان زمانی می تواند به سعادت و تکامل دست پیدا کند که به گوهرهای وجودی خویش آگاهی داشته باشد، گفت: امام علی(ع) می فرماید شناخت نفس بهترین معارف است که انسان باید از آن در جهت رسیدن به اهداف والای خود بهره برداری کند.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید مراقب اعمال خود باشد تا در مسیر سعادت و تعالی قرار گیرد، بیان داشت: آدمی باید از فرصت زندگی خود به بهترین نحو ممکن استفاده کرده و از آن در جهت صحیح استفاده کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات