۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۹۱۳۱۸
در اهواز؛

همایش سبک زندگی امام حسین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش منطقه ای سبک زندگی امام حسین(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.
امام حسين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش منطقه ای سبک زندگی امام حسین(ع) ظهر امروز، با حضور روحانیان و دانشجویان فرهیخته در محل تالار اجتماعات دانشکده شهید بهشتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمد حسین زاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با اشاره به اهمیت برگزاری همایش هایی پیرامون زندگی اهل بیت(س) اظهار داشت: شناخت اهل بیت(س) و روش زندگی آن ها سعادت دنیوی و اخروی انسان را به همراه دارد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام رستمی، مدیرکل نظارت و ارزشیابی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به شرایط خفقان و بازگشت به دوران جاهلیت از سوی معاویه در زمان حیات امام حسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) در چنین شرایطی تن به ذلت نداد و با فدا کردن جان خود سبب شد تا دین اسلام زنده بماند.

وی سبک زندگی را زاییده جهان‌بینی و ایدئولوژی دانست و افزود: سبک زندگی امام حسین(ع) باید به عنوان الگویی از زندگی آرمانی برای جهانیان معرفی شود.

حجت الاسلام رستمی به سخنان اندیشمندان غیر مسلمان پیرامون امام حسین(ع) اشاره و تصریح کرد: عدالتخواهی، دوری از ذلت و دنیا پرستی و مبارزه با ظلم از جمله مواردی است که می توان به عنوان درس از واقعه عاشورا، به عنوان سبک زندگی امام حسین(ع) تلقی کرد.

وی با اشاره به برگزاری سلسله همایش‌های سبک زندگی ائمه اطهار(ع) در دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور خاطر نشان کرد: الگوبرداری مردم خوزستان از سبک زندگی امام حسین(ع) در طول هشت سال جنگ تحمیلی سبب شد تا برگزاری این همایش با این موضوع به دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 واگذار شود.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی به تفاوت های سبک زندگی اسلامی و غربی و مسأله کنترل جمعیت اشاره کرد.

بنابراین گزارش، 40 مقاله به دبیرخانه همایش سبک زندگی امام حسین(ع) ارسال شد که از این میان 11 مقاله در سه بخش اساتید، کارکنان و دانشجویان به‌عنوان مقالات برتر معرفی شدند.

مقاله هاشم اندیشه با عنوان «تجلی تولی در سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) در زیارت عاشورا»، مقاله راضیه علی اکبری با عنوان «سنت ابتلا در سبک زندگی امام حسین(ع)»، مقاله مهدی کشاورزی و همکاران با عنوان «فلسفه عاشورا دلالت‌های تربیتی آن»، مقاله سحر صفرزاده و همکاران با عنوان «سبک زندگی امام حسین(ع) و روانشناسی ابراز وجود» و مقاله نرگس معتمدی بارزیلی و همکاران با عنوان «واکاوی معنا و اسلوب در نیایش عرفه امام حسین(ع)» از مقالات برتر این همایش می باشند.

مقاله اکرم کرمی با عنوان «عرفان در واقعه عاشورا با تأکید بر سبک زندگی امام حسین(ع) در شب عاشورا» ، مقاله نسترن ملازاده با عنوان «تفاوت مفهوم آزادی از دیدگاه غرب و اندیشمندان اسلام با تأکید بر اندیشه امام حسین(ع)»، مقاله علی بحرانی‌پور با عنوان «بررسی ابعاد فردی و اجتماعی سبک زندگی امام حسین(ع) با تکیه بر سیره و احادیث آن حضرت»، مقاله حسین کریمی‌فرد با عنوان «بازنمایی مؤلفه‌های هویتی ـ معنایی حماسه امام حسین(ع)»، مقاله زینب عزیزی‌بالوند با عنوان «پیامدهای قیام عاشورا» و مقاله  فاطمه سلطان‌محمدی با عنوان «بررسی التزام امام حسین(ع) به سنت نبوی و علوی در رویکرد نظامی» از دیگر مقالات برتر همایش سبک زندگی امام حسین(ع) هستند./9464/پ202/س

ارسال نظرات