۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۹۱۳۴۳
مدیر گروه دائرةالمعارف های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

وضعیت اطلاع‌رسانی پروژه‌های قرآنی نگران کننده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه دائرةالمعارف های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواستار اهتمام جدی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی به معرفی دائرةالمعارف قرآن کریم شد.
حجت‌الاسلام علي خراساني، مدير گروه دايرة‌المعارف‌هاي مرکز فرهنگ و معارف قرآن کريم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت‌الاسلام خراسانی مدیر گروه دائرةالمعارف های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از وضعیت سایت‌های اطلاع‎رسانی در حوزه علوم قرآنی انتقاد کرد.
حجت‌الاسلام خراسانی با انتقاد از وضعیت اطلاع رسانی پروژه‌های قرآنی در سایت‌های مربوطه، اظهار داشت: دائرةالمعارف قرآن کریم با عنایت به گستردگی و با توجه به اینکه بیش از 15 سال است که جمع کثیری از اساتید حوزه و دانشگاه مشغول انجام آن هستند اما متأسفانه این اثر هنوز در بسیاری محافل ناشناخته مانده است که از این جهت فکر می‌کنم سایت‌های اسلامی و سایت‌های اطلاع رسانی در حوزه منشورات اسلامی، باید به صورت گسترده تر به معرفی این اثر بپردازند.
وی ادامه داد: از نظر ما، هم دانشجویان رشته علوم قرآنی و هم اساتیدی که در زمینه مباحث قرآنی مطالعات دارند، بی نیاز از مراجعه به دائرةالمعارف و مقالات آن نیستند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه در تبیین این پروژه بیان داشت: این اثر برای اولین بار در جهان اسلام در حال انجام است و در مجموع مشتمل بر 3000 مدخل است که در ذیل 2400 مدخل آن به شکل مستقل یک مقاله با استفاده از منابع دست اول و در قالب یک مقاله دائرةالمعارفی و استانداردهای شناخته شده دائرةالمعارف تدوین شده است.
این محقق حوزه علوم قرآنی افزود: این اثر با توجه به منابع دست اول و استانداردهای دائرةالمعارفی، از دیگر آثار این حوزه متمایز می‌شود و بنابراین مجموعه سایت‌های اطلاع رسانی باید تلاش بیشتری در معرفی این اثر داشته باشند./9191/د102/ی
ارسال نظرات