۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۹۱۳۸۴
حجت‌الاسلام ماندگاری مطرح کرد؛

پذیرش امتحان‌های الهی راه رسیدن به سبک زندگی دینی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام ماندگاری با تأکید بر این‌که هر انسان عاقل و متفکری در معرض امتحان‌های الهی قرار می‌گیرد،‌ گفت: نخستین راه رسیدن به سبک زندگی دینی فرار نکردن از امتحان‌ها است.
حجت الاسلام محمد مهدي ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری، عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملگوتی حضرت معصومه(س) با بیان این‌که توقع امتحان نداشتن از خدا از وسوسه‌های شیطان است، گفت: دنیا خانه امتحان بوده و با گرفتاری پیچیده شده است.

وی ادامه داد: دنیا پر از کرب و بلا است، از این‌رو باید در امتحان این دنیا به خدا پناه ببریم، یعنی از خدا بخواهیم تا ما را در امتحان‌ها موفق کند، نه این‌که از او بخواهیم ما را امتحان نکند، چرا که امتحان سبب رشد و ترقی فرد می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که مربی و والدین جهت تربیت فرزند او را در معرض امتحان‌ها قرار می‌دهند، اظهار داشت: اگر کودک در معرض امتحان و آزمایش قرار نگرفته و هر چیزی را که بخواهد والدین برای او فراهم کنند لوس به بار می‌آید.

وی افزود: نخستین رمز موفقیت در امتحان‌ها این است که انتظار نداشته باشیم خدا ما را امتحان نکند، هر فرد عاقل و متفکری امتحان دارد، دنیا محل امتحان است، بلا برای افرادی است که می‌خواهند به خدا نزدیک شوند و به هر میزان ایمان بیشتر شود امتحان نیز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که هیچ انسانی بدون امتحان نیست، بیان داشت: تقرب شهدا به خدا به سبب قبول شدن در امتحان‌ها بود، دنیا مدرسه بوده و محل امتحان و تکلیف است، دنیا محل اشراف و چراگاه نیست،‌ بلکه باید فرد امتحان شود.

وی تصریح کرد: در قیامت پاداش افراد براساس موفقیت آن‌ها در امتحان‌ها داده می‌شود، خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید «ما شما را با ترس، گرسنگی، مال و فرزندان امتحان می‌‌کنیم»، بسیاری از افراد می‌خواهند از امتحان‌ها و تکالیف الهی فرار کنند،‌ هر فردی در صدد فرار از امتحان‌های الهی باشد امتحان‌ها به سراغ او می‌آیند.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا کمک به والدین را از امتحان‌های الهی برای فرزندان دانست و گفت: هشت سال دفاع مقدس امتحان بود، نخستین راه رسیدن به سبک زندگی اهل‌بیت(ع) و دینی فرار نکردن از امتحان‌ها است.

وی یادآور شد: امتحان‌ انسان‌‌ها به سبب اراده، اختیار و عقل است و خدا هیچ فرد عاقلی را بدون امتحان خلق نکرده است.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان این‌که شیطان می‌خواهد با تلقین شکست در امتحان‌ها فرد را از امتحان‌های الهی منصرف کند، بیان داشت: به هر میزان امتحان‌های فرد سخت‌تر شود توجه و نگاه خدا به او بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: نگاه خدا سبب شد تا امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بر مشکلات غلبه کردند، فرد نباید بگوید خدا ما را فراموش کرده است، رزمندگان سختی‌های هشت سال دفاع مقدس را به سبب دیدن خدا تحمل می‌کردند، امروز عده‌ای میل به خودکشی پیدا می‌کنند چرا که خدا را در کنار خود حس نمی‌کنند.

عضو هیأت رییسه مؤسسه روایت سیره شهدا با تأکید بر این‌که باید باور کنیم خدا با ما بوده و ما را فراموش نکرده است، بیان داشت: هر فردی وقتی پس از مصیبت،‌ نعمت‌ها و پاداش‌ها را می‌بیند باید شاکر خدا باشد که خدا او را در معرض امتحان قرار داده است.

وی در پایان افزود: اگر جانبازان سختی‌ها را تحمل نمی‌کردند نام شهید زنده به آن‌ها داده نمی‌شد، به هیچ فردی بی‌جهت مدال داده نمی‌شود، تلاش شیطان این است که فرد را قبل از امتحان پر توقع کند تا در مصیبت‌ها و مشکلات افراد گرفتار ناله شوند./993/پ202/ی

ارسال نظرات