۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۹۱۴۲۹

نشست مدیران مدارس علمیه چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین نشست مدیران مدارس علمیه چهارمحال و بختیاری در سال جاری، با مدیر استانی حوزه های علمیه و مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد.
نخستين نشست هم انديشي مديران مدارس علميه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، سومین نشست مدیران مدارس علمیه چهارمحال و بختیاری در سال جاری، با حضور حجت الاسلام احمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه و حجت الاسلام رحمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران، عصر امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام سیدمحمد احمدی، مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری بر رشد و بالندگی حوزه های علمیه نسبت به گذشته تأکید کرد و با بیان این که در گذشته مانند امروز بمباران شبهه و فضای جدید برای نیاز روحانیت به عنوان عناصری اجرایی، قضایی و پاسخ گو به جامعه، سطح حوزه علمیه رشد داشته است.


وی تصریح کرد: نباید به این میزان از رشد و ارتقا اکتفا کرد بلکه می بایست برای پیشرفت بیشتر حوزه های علمیه، برنامه‌ریزی داشت.


حجت الاسلام احمدی بر تعامل با نهادهای فرهنگی به منظور ارتقای جایگاه حوزه و جذب عناصر کیفی تأکید کرد و ابراز داشت: حوزه های علمیه شیعه از گذشته در باور مردم بوده و هیچ نظام سیاسی منتی بر این نهاد حوزوی نداشته است.


مدیر استانی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری توضیح داد: اکثر حوزه‌های علمیه در طول دوران غیبت کبری، برضد نظام‌های سیاسی بوده و در زمانی که با یک نظام همراه بوده است، در حاشیه قرار گرفته و در متن آن نظام سیاسی نبوده و تنها این فرصت به لطف خدای متعال و عنایت ائمه اطهار(ع) در دوران پیروزی انقلاب اسلامی روی داده است.

 

حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه های علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست در خصوص فعالیت تبلیغی بانوان طلبه استان گفت: با آموزش و برگزاری دوره‌های ویژه تبلیغی برای بانوان طلبه، هر ساله تعدادی از آنان در مدارس و مکان‌های عمومی به فعالیت‌ تبلیغی می‌پردازند که امسال در ایام دهه اول محرم حدود 150 طلبه خواهر به این مراکز و مناطق تبلیغی اعزام شدند.

 

وی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی در حوز‌ه‌های علمیه، بیان داشت: جای این مسئله در حوزه‌های علمیه خالی و کاملا محسوس بود که با راه‌اندازی هفته نامه «بام معرفت» این خلا پر شد.

 

حجت‌الاسلام رحمانی خواستار ارتباط و تعامل بیشتر رسانه حوزه های علمیه استان با حوزه علمیه خواهران شد و اظهار امیدواری کرد: با انتشار اخبار و مقالات حوزه‌های علمیه خواهران کارکرد و فعالیت آنان از طریق سایت و هفته نامه «بام معرفت» معرفی شوند.

 

در ادامه نیز حجت الاسلام محمدحسین مردانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری ضمن گزارشی از عملکرد این معاونت، اظهار داشت: برگزاری دوره تربیت مشاور روانشناسی اسلامی برای نخستین بار در استان از مهم ترین فعالیت های این معاونت بوده است.

 

حجت الاسلام مردانی در ادامه به انتشار هفته نامه «بام معرفت»، ویژه حوزه های علمیه پرداخت و گفت: این هفته نامه با رویکرد فرهنگی، سیاسی و خبری در راستای ارتقای فکری طلاب و اساتید حوزه های علمیه استان تهیه و منتشر می شود، بنابراین همه اساتید و مدیران استان در حد توان یاری گر دست اندرکاران این هفته نامه باشند.

 

در پایان این نشست نیز مدیران مدارس علمیه استان گزارشی از عملکرد آموزشی، فرهنگی و معرفتی خود ارائه دادند و به بیان مشکلات پرداختند./9457/پ202/ب

ارسال نظرات