۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۹۱۴۵۱

آغاز اخراج مهاجران غیر قانونی

خبرگزاری رسا ـ رئیس اداره گذرنامه عربستان: در مرحله اول 110 هزار و 234 نفر به سمت خانه هایشان در کشورهای دیگر روانه شدند.
چگونگي اخراج يمني ها از خاک عربستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری گفت: عربستان سعودی اولین گروه از کارگران خارجی غیرقانونی را اخراج کرد.


به گفته این خبرگزاری؛ اقدام به اخراج این افراد در روز 4 نوامبر پس از منقضی شدن فرصت هفت ماهه آغاز شد. قرار بود که در این دوره به این افراد فرصتی داده شود تا وضعیت خود را اصلاح کنند.


رئیس اداره گذرنامه عربستان به خبرنگاران گفت: 110 هزار و 234 نفر به سمت خانه هایشان در کشورهای دیگر روانه شدند. به گفته وی؛ این اقدامات در همکاری نزدیک با تمام بخش های وزارت کشور انجام می شود. ما تمام تدابیر لازمه را برای رعایت دقیق قوانین اشتغال قانونی برای اتباع خارجی در عربستان سعودی همچنان اتخاذ خواهیم کرد.


لازم به ذکر است که به گفته مدافعان حقوق بشر، کمپین اخراج، با نقض ناهنجار حقوق بشر انجام می شود. تظاهرات اعتراض آمیز اتباع خارجی به شدت سرکوب شده و تاکنون 3 نفر در اثر متفرق کردن متعرضان کشته شدند.


با توجه به اطلاعات رسمی، در عربستان سعودی، حدود نه میلیون کارگر خارجی زندگی می کنند. 1 میلیون نفر از آنها کشور را داوطلبانه ترک کردند. سطح بیکاری در میان جمعیت پادشاهی 12.5 درصد است. اما معلوم نیست آیا ساکنان محلی موافق به انجام کاری شوند که قبلا مهاجران غیر قانونی انجام می دادند./1421/1409/ح

ارسال نظرات