۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۱۹۱۴۶۰

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان میزبان سواد آموزان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد استان سمنان از انعقاد تفاهم نامه ای با اداره سواد آموزی آموزش و پرورش این استان جهت امکان سنجی و استفاده از ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان برای آموزش بازماندگان از تحصیل خبر داد.
حجت الاسلام سيد محمود حسيني

حجت الاسلام سید محمود حسینی، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار رسا در سمنان این تفاهم نامه را پیوند مبارکی میان مسجد و علم دانست و اظهار داشت: بدنبال آن هستیم تا از این طریق حرکت مشترکی در دستگیری از کسانی که علاقه مند به علم آموزی هستند، انجام شود تا مساجد بار دیگر علاوه بر ارتقای معرفت انسان ها موجب رشد علمی آنها نیز شوند.

 

وی افزود: در صدر اسلام همان طور که مسجد محل عبادت انسان ها بوده است، محل تدریس نیز بود و در کنار یکدیگر بودن «مسجد و علم» تا مدتی ادامه داشت ولی متاسفانه مدتی در بخشی از تاریخ جدایی میان علم و مسجد اتفاق افتاد و مساجد به معبد تبدیل شدند و در رویکردها و کارکردهای صدر اسلام بین مساجد و علم فاصله افتاد، این موجب بی توجهی به دین و علم  شد و هر دو دچار آسیب شدند.

 

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: قرآن کریم همواره از مسجد به عنوان پایگاه اصلی هدایت بشریت یاد کرده است با این تفاهم نامه پیوند مبارکی در جهت فعالیت بیش از پیش مساجد در امر علم آموزی شکل می گیرد که حرکتی بسوی جایگاه اصلی مسجد به عنوان محور آموزش سازنده در اسلام است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد استان سمنان با اشاره به فرمایش امام راحل و سنگر خواندن مساجد، تصریح کرد: ما و تلاش گران نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان سمنان می خواهیم از این سنگر بزرگ دینی برای ریشه کن کردن بیسوادی استفاده کنیم.

 

وی اظهار امیدواری کرد مساجد استان با محوریت کانون های فرهنگی هنری نقش بسزایی را در ترویج سواد آموزی و ترغیب افراد به آموزش ایفا کنند و افزود: هم اکنون با اجرای تفاهم نامه میان دبیرخانه کانون های مساجد سمنان و نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش استان این امکان فراهم است، تا بدون هیچ محدودیت مکانی و زمانی افراد مقطع سنی 10 الی 50 سال باسواد باشند./977/ت303/ب

ارسال نظرات