۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۹۱۴۸۳

همایش ائمه جماعات استان قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ائمه جماعات استان قم در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی برگزار شد.
همايش ائمه جماعات مساجد استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش ائمه جماعات استان قم پیش از ظهر امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام نورالهی رییس اداره زکات کمیته امداد قم به ایراد سخن پرداختند.

 

حجت‌الاسلام نورالهی در سخنانی، اظهار کرد: خیرین به هیچ گروهی به اندازه ائمه جماعات اعتماد ندارند.

 

رییس اداره زکات کمیته امداد قم تأکید کرد: اگر ائمه جماعات و تمام مؤسسات با کمیته امداد هماهنگ شوند کمک‌ها هدفمند می‌شود و جلوی سوء استفاده‌ها نیز گرفته می‌شود.

 

وی با اشاره به آیات و روایات نماز و زکات را در کنار یکدیگر دانست و ابراز کرد: پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند؛ اگر زکات اغنیا پرداخت شود حتی یک فقیر هم باقی نمی‌ماند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی نیز در این همایش به ایراد سخن پرداخت و نقش تأثیرگذار ائمه جماعات در جامعه را مورد توجه قرار داد.

 

وی نقش مهم مساجد را در تربیت جامعه بسیار مؤثر خواند و گفت: امروز مساجد به خوبی می‌توانند جامعه را از فساد و تباهی مصون بدارند.

 

وی با اشاره به توطئه‌ها و شبهات دشمنان در شبکه‌های ماهواره‌ای، بر ضرورت مقابله با این شبهات و آگاهی سازی مردم تأکید کرد.

 

گفتنی است، در این همایش از ائمه جماعات خواسته شد تا مردم را برای حضور پر شور در مراسم پیاده روی روز اربعین حسینی که از حرم حضرت معصومه(س) به سمت جمکران برگزار می‌شود، تشویق کنند./927/پ202/ب

ارسال نظرات