۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۹۱۵۴۱

رسوایی جدید ایالات متحده

خبرگزاری رسا ـ مقامات آمریکایی اعتراف کرده اند که فعالیت مربوط به برنامه جمع‌آوری داده‌های مکان‌یابی، ‌تلفن‌‌هایی "با اهداف در خارج از کشور" را دنبال می‌کند.
شنود مکالمات تلفني

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: اطلاعات تاز‌ه‌ای که توسط ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در اختیار روزنامه آمریکایی واشینگتن پست قرار گرفته، بعد تاز‌ه از فعالیت های جاسوسی این آژانس را بر ملا کرده است.


به گفته این خبرگزاری؛ آژانس امنیت ملی آمریکا روزانه حدود پنج میلیارد داده مکان‌‌یابی تلفن‌های همراه را در سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند.

این گزارش که چهارشنبه (4دسامبر/ 13 آذر) بر روی سایت واشینگتن‌پست منتشر شده، حاکی از آن است آژانس امنیت ملی آمریکا نه تنها مکان تردد صاحب تلفن همراه را ردیابی می‌کند بلکه قادر است پرونده ای از تماس‌های تلفنی را نیز گردآوری کند.


دویچه وله در ادامه افزود: مقامات آمریکایی در گفتگو با واشینگتن پست اعتراف کرده اند که فعالیت مربوط به برنامه جمع‌آوری داده‌های مکان‌یابی، ‌تلفن‌‌هایی "با اهداف  خارج از کشور" را دنبال می‌کند. مقامات آمریکایی تأکید کرد‌ه‌اند که شهروندان آمریکایی هدف این برنامه نیستند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات