۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۹۱۵۶۸
با پیام آیت الله جوادی آملی؛

یادوراه 458 شهید روحانی استان مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادوراه 458 شهید روحانی استان مازندران با سخنرانی آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازنداران در مشهد برگزار شد.
يادوراه شهداي روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، یادواره 458 شهید روحانی استان مازندران با سخنرانی آیت الله طبرسی، امام جمعه شهرستان ساری و با حضور جمع بسیاری از طلاب و فضلای مازندرانی مقیم مشهد، شب گذشته در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) در مشهد برگزار شد.

در این مراسم که پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی پخش شد، حجت الاسلام و المسلمین نظری، نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران، حجت الاسلام والمسلمین دیانی، رییس مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) و حجت الاسلام حلاج، طلبه رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس سخنرانی کردند.

 

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخشی از پیام خود به یادوراه 458 شهید روحانی استان مازندران گفت: هنگامی که عالم دینی شربت شهادت را می نوشد، حسناتش مضاعف خواهد و ثواب و درجاتش دوچندان.

 

وی با بیان اینکه شهید در هر سرزمین و زمانی رحلت کند، آن زمان و زمین مطهر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در جریان عالمان دینی که با خون خود احکام و شرایع دین را گسترش داده اند، آن عالم با شهادتش خدمات و روحش نیز طیب و طاهر می شود. آن چه از خون عالم شهید بر زمین می ریزد فضیلتش دوچندان است نسبت خون شهید غیر عالم.

 

همچنین آیت الله طبرسی در بخش پایانی این یادواره گفت: روحانیت پاسدار اسلام و مرزهای عقیدتی است، از این رو باید تحسین کرد آن حماسه سازانی که رساله عملیه و علمیه خود را با دم شهات و مرکب خون نوشتند.

 

وی با طرح این پرسش که آیا سازمانی مقدس تر از سازمان روحانیت وجود دارد، بیان کرد: روحانیت همواره با بیان و بنان خود از اسلام دفاع و اسلام ناب احمدی و محمدی را حفظ کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه توصیه کرد: روحانیت باید با استحکام درونی اش از انقلاب اسلامی حفاظت کند، لذا از حوزه های علمیه انتظار می رود همانطور که در طول تاریخ امتحان خود را به درستی پس داده اند و توانسته اند این راه مقدس را تا به امروز بپیمایند از انقلاب دفاع کنند.

 

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام نظری با بیان این که اجلاسیه شهدای روحانی مازندران 28 آذرماه سال جاری در شهرستان بابل برگزار می شود، گفت: روحانیت در طول تاریخ دو مسؤولیت مهم را بر عهده داشته و در این مسؤولیت ها پیروز و سربلند بوده است. نخست جهاد علمی است که دارای سابقه ای هزار ساله است و امروز مشاهده می کنیم که به برکت این مجهادت های علمی فقه شیعه، پویاترین فقه است و پشتوانه نظام اسلامی است.

 

وی ادامه داد: دومین مسؤولیت روحانیت، مسأله مبارزات سیاسی است و روحانیت شیعه با تأسی از سیره اهل بیت همیشه نقطه مقابل ستمگران تاریخ و پرچمداران مبارزه و ایستادگی در مقابل نظام های استعماری بوده است./930/پ202/س

ارسال نظرات