۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۱۹۱۵۷۴
قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

غرور مهم ترین آسیب در مسیر معنویت و تهجد است

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید بیان داشت: امام خمینی(ره) در اوج عرفان و مرجعیت بسیار مواظب خود بود و نمی گذاشت تا مدعی دین داری بودن در او غروری ایجاد کند.
حجت الاسلام سيد حبيب الله حسني

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید حبیب الله حسنی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، ظهر امروز در یادواره شهدای روستای غیاثکلا از توابع بخش دابودشت آمل با بیان این که باید تلاش کنیم تا با حضور در این مراسم ها از مسیر خارج نشویم، گفت: برگزاری یادواره های شهدا در واقع برای احیای خود ما بوده که باید یاد شهدا را به بهترین نحو ممکن گرامی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به این که باید خود را به اصول اعتقادی نزدیک تر کنیم، بیان داشت: تلاش ما باید در این راستا باشد تا گذر زمان و این دنیای پرتلاطم ما را تحت تاثیر خود قرار ندهد.

 

حجت الاسلام حسنی با تاکید بر این که ایثار و شهادت در متن اعتقادات ما جایگاه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: به هر کجای دنیا سفر کنیم فرهنگ و سنتی بر آن جامعه حاکم بوده که ممکن است در تصدیق مصداق اختلاف باشد اما در تشخیص وجود قدرت فراتر از انسانی را قبول دارند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کشور با بیان این که رو به خدا بودن در افکار همه مردم جهان وجود دارد، گفت: خداوند منان نعمت های فراوانی را به ما داده است که باید از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به این که زندگی به سرعت در حال گذر بوده و دنیا محدود است، بیان داشت: خداوند منان قدرت عقل و تشخیص به ما داده است که باید به درستی خوب و بد را از هم تشخیص دهیم.

 

حجت الاسلام حسنی با تاکید بر این که امام حسین(ع) موفق ترین انسان تاریخ بشریت است که توانست با خدای خود معامله کند، ادامه داد: همه انسان ها نیاز به هدایت و قرار گرفتن در صراط مستقیم دارند.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کشور، ادامه داد: در هر دم و باز دم انسان عالمی را پشت سر می گذارد که امکان دارد تا در سنین پایانی هم راه را گم کنیم.

 

وی، گفت: امام خمینی(ره) در اوج عرفان و مرجعیت بسیار مواظب خود بود و نمی گذاشت تا مدعی دین داری بودن در او غروری ایجاد کند.

 

حجت الاسلام حسنی با بیان این که غرور معنوی نباید در ما ایجاد شود، ادامه داد: امروز جبهه اخلاق و خودسازی را داریم که به هر کسی رسیدیم باید بگوییم بهتر از من است مگر خلاف آن ثابت شود.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید کشور با تاکید بر این که پایداری در حفظ ارزش های انقلابی یک ضرورت است، بیان داشت: دنیا با همه وجود می خواهد ما را از بین ببرد که باید تلاش کنیم تا براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گام برداریم.

 

وی در پایان، گفت: ما تنهاطالب این هستیم تا قانون اساسی پیاده شود که در این راستا شهیدان زیادی فدا کرده ایم./950/پ202/س

ارسال نظرات