۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۹۱۵۸۵
در نماز جمعه اهواز مطرح شد؛

انتقاد از اظهار نظر رییس جمهور درباره ممیزی کتاب

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با انتقاد از برخی اظهار نظرهای رییس جمهور مبنی بر عدم لزوم بحث های ممیزی و نظارتی، گفت: اگر رییس جمهور به نحوه نظارت اعتراض دارند روش را عوض کنند اما نباید نظارت را بردارند؛ چرا که هرکس اندکی به آیات و روایات آشنایی داشته باشد، نظارت را می پذیرد.
حجت الاسلام حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، با  اشاره به سخن آقای روحانی مبنی بر «عدم لزوم  به بحث های ممیزی و نظارتی» تصریح کرد: این سخن رییس جمهور درست نیست و موجب تعجب است.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: اگر رییس جمهور به نحوه نظارت اعتراض دارند روش را عوض کنند اما نباید نظارت را بردارند؛ چرا که هرکس اندکی به آیات و روایات آشنایی داشته باشد، نظارت را می پذیرد.

وی با بیان این که مگر می شود هرکس هر چیز مسمومی ساخته و وارد جامعه شود، سپس بگوییم مردم خود تشخیص می دهند، گفت: مگر همه مردم می توانند همه چیز را تشخیص دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده افزود: این اظهار نظر رییس جمهور بسیار جای تعجب دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه دولت را از ورود به مسائل حاشیه ای برحذر داشت و خاطرنشان کرد: رییس جمهور کنونی نباید به دولت گذشته تمرکز داشته باشد که این مسأله دولت را به حاشیه می کشاند.

امام جمعه موقت اهواز همچنین به توافق نامه هسته ای اشاره کرد و با بیان این که در توافق نامه حاصل شده اظهارنظرهای بسیاری به صورت افراط و تفریط بیان شده که این گونه اظهارنظرها هرگز خوشایند نیست، ابراز داشت: سخنان سیدحسن نصرالله درباره این توافقنامه بسیار جالب و مهم است و اظهار داشته که با این توافقنامه دنیا از تک قطبی بودن خارج شد.

وی با بیان این که به رییس جمهور تذکر می دهیم که فرمایشات رهبری را مد نظر داشته باشند و به آنان جامه عمل بپوشانند، اظهارداشت: این که شش ماه منتظر بمانیم و طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکند جالب نیست؛ از این رو دولت باید هم و غم خود را به سخنان رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی معطوف کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به گزارش 100 روزه رییس جمهور، این اقدام را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: از مسؤولان استانی هم انتظار داریم بدون مبالغه گزارشی از عملکرد یکصد روزه خود از استانی که با ثروتش کشور را تغذیه می کند، به مردم ارائه دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به 16 آذر، روز دانشجو اشاره کرد و بیان داشت: نقش دانشجویان در حیات علمی، اجتماعی و سیاسی کشور بسیار مهم است که این نقش را در انقلاب، دوران دفاع مقدس و پس از آن مشاهده کردیم که بسیار مایه مباهات ما است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که دانشجویان نقش مهمی در کنار تعهد، تقوا و اخلاق دارند، آنان را افتخار کشور دانست و گفت: شهدای هسته ای از این دانشجویان هستند.

وی با اشاره به مسأله زکات به عنوان یکی از ارکان دین بیان داشت: خوشبختانه مسأله زکات زنده شد اما همچنان نیاز به کار بیشتر در این زمینه است و مسؤولان نباید عبادی بودن زکات را فراموش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده به نامگذاری روز 18 آذر از سوی سازمان ملل به عنوان روز معرفی عراق به عنوان آغازگر جنگ در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نامگذاری این روز موفقیت بزرگی برای دستگاه دیپلماسی کشور است و این موفقیت مرهون فداکاری های رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی است.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین به 20 آذر، سالروز شهادت آیت الله دستغیب اشاره کرد و ابراز داشت: شهادت این عالم بزرگوار مایه مباهات جامعه ما و خودش است و از سوی دیگر نقطه ننگینی برای منافقان و سردمداران آنان، آمریکای جنایتکار است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان نهم صفر که مصادف با شهادت صحابی بزرگ رسول خدا(ص) عمار یاسر است را تسلیت گفت و این شهید بزرگوار را شاخص بصیرت خواند./9454/پ201/س

ارسال نظرات