۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۹۱۵۹۲
آیت الله طبرسی:

کوتاهی خواص زمینه ناآگاهی اجتماعی را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری در یادواره شهدای روحانی مازندران اظهار داشت: عدم آگاهی و بیداری هر جامعه ای به سبب کوتاهی های عناصرعقلی و خواص آن جامعه است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه استان مازندران، در یادوراه 458 شهید روحانی استان مازندران که شب گذشته در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) مشهد برگزار شد، به آیه «رجال صدقوا ما عاهدوا الله الیه...» اشاره کرد و گفت: خداوند متعال در این آیه می فرمایند که گروهی از مؤمنان با خداوند عهد و پیمان بستند و در پیمانشان صادق بودند؛ در این گروه عده ای شهید شدند و عده ای نیز منتظر شهادت هستند. از این جهت ضرورت دارد که روحانیت امتداد دهنده راه شهدا و علمای دین باشد.

 

وی ادامه داد: روحانیت پاسدار اسلام و مرزهای عقیدتی است، لذا باید آن حماسه سازانی که رساله عملیه و علمیه خود را با دم شهات و مرکب خون نوشتند را تحسین کرد.

 

 وی با طرح این پرسش که آیا سازمانی مقدس تر از سازمان روحانیت وجود دارد، بیان داشت: روحانیت همواره با بیان و بنان خود از اسلام دفاع و اسلام ناب احمدی و محمدی را حفظ کرده است.

 

 نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه توصیه کرد: روحانیت باید با استحکام درونی اش از انقلاب اسلامی حفاظت کند، لذا از حوزه های علمیه انتظار می رود همانطور که در طول تاریخ امتحان خود را به درستی پس داده اند و توانسته اند این راه مقدس را تا به امروز بپیمایند از انقلاب دفاع کنند.

 

 

 وی با ذکر این که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «آن چیزی که ما به شما عطا کردیم را با قوه و قدرت حفظ کنید» خاطرنشان کرد: روحانیت باید با قوت قلب و قدرت جسم نگهبان و مرزدار اسلام باشد، همان طور که شهدای روحانی رسالت خود را در این مسیر به درستی انجام دادند.

 

 آیت الله طبرسی با تذکر به این مسأله که شهدا را دل بسپاریم و نه به گِل، تصریح کرد: راز و رمز ماندگاری شهدا به دل سپردن آن ها است؛ هنگامی که خون شهیدی به زمین می ریزد، آن خون زمان و زمین را مسخر می کند.

 

وی از تاریخ عاشورا به عنوان تاریخی فرا زمانی و فرا مکانی یاد کرد و ابراز داشت: گذشت زمان برای عاشورا کهنگی نمی آورد، بلکه هر روز آن را بهتر، قوتی تر و نیرومند تر می کند.

 

امام جمعه ساری اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «شهدا زنده هستند و نزد خداوند روزی می خورند» این تعابیری که خداوند در قرآن کریم به کار برده است، تعابیر بسیار عمیقی است، لذا شهدا حق بزرگی بر ملت و ایران اسلامی دارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به دفاع جانانه شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آیا به این مسأله فکر کرده اید که چرا استان های مازندارن و خراسان ـ که فاصله ای هزار و پانصد کیلومتری تا دو هزار کیلومتری با مرز های غربی دارند ـ شهیدانی را تقدیم اسلام کرده اند؟ این استان ها ـ جز در موارد محدودی ـ که از جنگ صدمه ای ندیده بودند.

 

آیت الله طبرسی در ادامه اظهار داشت: علما قلب انقلاب و شهدا عشق انقلاب هستند؛ هر جامعه ای که آگاهی و بیداری نداشته باشد، به جهت کوتاهی های عناصرعقلی و خواص آن جامعه است.

 

وی سپس بیان داشت: ایران اسلامی تا به امروز توانسته است 34 سال توطئه های دشمنان را خنثی کند، این به جهت تحقق صحیح نقش خواص و عقول جامعه است. امروز مردم ایران شاداب هستند، انتخابات های پرشکوه، بر این امر گواهی می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ادامه به وضعیت کشور های بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز سوره 30 ماه تمام است که روی پای خود ایستاده است و این ایستادگی مرهون فکر و اندیشه امام و رهبری است؛ همین تدبیر است که موجب حفظ سید حسن نصر الله شده است./930/پ202/س

ارسال نظرات