۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۹۱۵۹۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دولت یازدهم به جای تدوین منشور حقوق شهروندی به قانون اساسی عمل کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با طرح این سؤال که مگر تاکنون در نظام جمهوری اسلامی حقوق شهروندی نداشتیم که دولت یازدهم اکنون اقدام به تدوین و انتشار منشور جدید حقوق شهروندی کرده است، افزود: در قانون اساسی نظام، حقوق شهروندی به صراحت بیان شده و بهتر است.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی که در مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تبریک به مناسبت میلاد امام محمدباقر(ع)، افزود: امام باقر(ع) به همراه فرزند بزرگوار خویش امام جعفر صادق(ع) حق بزرگی بر گردن مسلمانان و علی الخصوص شیعیان دارند.
وی اظهار داشت: این دو امام معصوم عقاید و باورهای شیعه را به صورت مستدل و منطقی در اختیار بشریت گذاشتند.
رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی اضافه کرد: امروز فقها و مراجع شیعه هر چه دارند از مکتب امام محمدباقر(ع) و امام جعفرصادق(ع) به دست آورده اند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به نوزدهم آذرماه مصادف با دهم دسامبر و سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر، گفت: این منشور برای جلوگیری از نقض حقوق بشر تدوین شده اما امروز کشورهایی مدعی حمایت از آن هستند که خود سیاه ترین پرونده در زمینه نقض آن را دارند.
به گفته وی دست دولت هایی که خود را حامی حقوق بشر معرفی می کنند، به خون مظلومان در اقصی نقاط جهان آغشته شده و آنها بیش از همه به غارت حقوق مردم دنیا می پردازند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اضافه کرد: این کشورها در نقاط مختلف دنیا با حمایت از تروریست ها جنایت می کنند و انسان های بی گناه زیادی را می کشند؛ اما باز هم طلبکار بوده و با صدور اعلامیه، نظام جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: تا نظام جمهوری اسلامی چند فتنه گر را به امید بازگشت آنها به راه درست زندانی می کند؛ این کشورها فریاد می زنند که حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود در صورتی که خود آنها بزرگترین جنایات را در حق بشر می کنند.
به گفته خطیب نماز جمعه بجنورد متأسفانه برخی نیز در داخل کشور با اعمال خود با این کشورها هم سو شده و با طراحی و تدوین منشور جدید حقوق شهروندی در ایران، می خواهند بگویند که تاکنون در ایران حقوق شهروندی رعایت نمی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با طرح این سؤال که مگر تاکنون در نظام جمهوری اسلامی حقوق شهروندی نداشتیم که دولت یازدهم اکنون اقدام به تدوین و انتشار منشور جدید حقوق شهروندی کرده است، افزود: در قانون اساسی نظام، حقوق شهروندی به صراحت بیان شده و بهتر است دولت مردان به جای تدوین و انتشار منشور جدید حقوق شهروندی، مفاد قانون اساسی را اجرا کنند.
رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان این که با وجود قانون اساسی، تدوین و انتشار منشور جدید حقوق شهروندی زائد و نالازم است، تصریح کرد: برخی از دولت مردان معتقدند تنها کسانی که به روحانی رأی داده اند؛ حق اظهارنظر دارند؛ در صورتی که بر اساس قانون اساسی تمام مردم ایران دارای حق شهروندی برابرند و نباید حقوق آنها نادیده گرفته شود.
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اگر دولت مردان می خواهند حقوق شهروندان را رعایت کنند به همین قانون فعلی عمل کرده و نمی خواهد منشور جدیدی را تدوین کنند./9314/پ202/س
ارسال نظرات