۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۱۹۱۶۰۱
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

شکست آمریکا و اسرائیل از مقاومت ریشه حوادث اخیر لبنان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: ریشه جنایات رژیم صهیونیست در لبنان را باید در شکست خوردن آمریکا در سـوریه، انفعال اسرائیل از موفقیت مذاکرات هسته ای ایـران و بوجـود آمدن تحرکات جدی دیپلماتیک ایران در منطقه جستجو کرد.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مدتی است که رژیم صهیونیستی ،آمریکا، عربستان سعودی با همـکاری عوامل تروریست خود در داخل لبنان به انفجار، قتل و غارت و ایجاد اختلافات و درگیری های قومی مشغول هستند. که ترور یکی از فرماندهان حزب الله (حسان اللقیس)حلقه ای از این جنایات اسـت.

 

وی ادامه داد: ریشه این جنایات را باید در شکست خوردن آمریکا در سـوریه، انفعال اسرائیل از موفقیت مذاکرات هسته ای ایـران و بوجـود آمدن تحرکات جدی دیپلماتیک ایران در منطقه جستجو کرد.

 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به حوادث و اتفاقات تلخ جهان اسلام اظهار داشت: ناامنی انفـجار و ترور در نوع کشور اسلامی همچـنان به صـورت روزمـره به ویژه در عراق، بحرین، سوریه، مـصر و افغانسـتان اسـتمرار دارد که به وسـیله وهابیان کوردل و نفهم به نام تکلیف شرعی صورت می پذیرد و از سوی استکبار و ارتـجاع عرب منطقه و بعـضی از مفتیـان خبیث حمایت می شوند.

 

امام باقر(ع) پایه گذار جنبش علمی

 

خطیب جمعه خوی با اشاره به سالروز ولادت امام باقر(ع) گفت: یکی از فعالیت های مهم ایشان در دوران حاکمیت بنی امیه راهنمایی مردم به فراگیری معارف دینی از طریق ائمه بود.

 

وی به وجود آوردن جـنبـش علمـی در فـقه، حدیـث، اخلاق و تلاش جهت زدودن تحریفات ناشی از اقدامات خلفای جور، مبارزه جدی با اندیـشه خـوارج، مبارزه با بدعت گذاران و غالیان، پاسخگویی به شبـهات و پرسـشها را از فعالیت های آن بزرگوار در طول 19 سال امامت اعلام کرد.

 

 عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در ادامه با تبریک روز دانشجو به عموم دانشگاهیان و دانشجویان اظهار داشت: رسول خدا(ص) در تبیین جایگاه دانشمندان و دانشجویان می فرماید:" آسمانها و زمین و فرشتگان و شب و روز برای سـه کـس آمرزش می طلبند دانشمندان،دانشجویان و سخاوتمـندان".

 

حجت الاسلام شکوری اخلاص و پاکسازی نیـت در تحـصیل، اهتمام به انـجام دسـتورات خـداوند، داشتن بینش قوی سیاسی و اجتماعی، دارا بودن بر نشاط و تحـرک عـلمی، کسب آمادگی های لازم برای خدمت به جامعه، کسب فضایـل اخلاقـی و اجـتناب از رذایـل را از ویژگی های دانشجوی موفق برشمرد.

 

وی در بخشی از خطبه با اشاره به موضوع دوستی از دیدگاه دین اسلام خاطرنشان کرد: در روایات اهل بیت(ع) مطرح شده است که خردمندان، خدامحوران، دینداران و کسانی که مایه آراستگی انسان می شوند شایستگی لازم را برای دوستی دارند. چراکه این قبیل افراد در صورت دوست شدن به انسان کمک می کنند و در سختی به داد انسان می رسند و بر دانش انسان می افزایند و با عملشان انسان را به دین و دینداری رهنمون می شوند./936/پ203/س

ارسال نظرات