۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۹۱۶۴۹

آغاز ساخت فاز دوم حوزه علمیه شاهین دژ

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه شاهین دژ گفت: عملیات احداث فاز دوم ساختمان مدرسه علمیه این شهرستان در دست اجرا است که پیش بینی می شود تا دو سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.
ساخت حوزه
حجت الاسلام علیرضا پرهیزکار، مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع) شاهین دژ در گفت وگو باخبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به آغاز عملیات عمرانی فاز دوم حوزه علمیه امام باقر (ع) اشاره کرد و افزوذ: فاز دوم  این مدرسه علمیه شامل یک ساختمان آموزشی با سی حجره در زمینی به مساحت یک هزار و پانصد متر مربع در حال احداث است.

وی با بیان این که تاکنون برای ساخت فاز دوم این مدرسه علمیه یک میلیارد و دویست میلیون ریال هزینه شده است، اظهار کرد: برای بهره برداری از ساختمان آموزشی در حال ساخت هفده میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار لازم است.

مدیر حوزه علمیه شاهین دژ اذعان کرد: در صورت تامین اعتبار لازم پیش بینی می شود این پروژه تا دو سال آینده تکمیل شده و آماده بهره برداری شود.
 
حجت الاسلام پرهیزکار گفت: با بهره برداری کاز فاز دو مدرسه علمیه امام باقر شاهین دژ یکصد نفر به ظرفیت پذیرش طلاب در این مدرسه علوم دینی اضافه می شود.
 
مدیر حوزه علمیه امام باقر(ع)  شاهین دژ خاطر نشان کرد: فاز اول مدرسه علمیه امام باقر (ع) شاهین دژ با پنج میلیارد ریال در سال 90 مورد بهره برداری قرار گرفت که در حال حاضر با سی حجره، شصت و پنج طلبه را در چهار پایه تحصیلی در خود جای داده است.
 
وی ادامه داد: طلاب حوزه علمیه شاهین دژ با حضور سه استاد مجوزدار برای دروس اصلی و چهار استاد برای دروس فرهنگی مشغول فراگیری احکام دینی هستند.
 
حجت الاسلام پرهیزکار از کمبود استاد سرا در این مدرسه علمیه خبرداد و گفت: زمینی به مساحت یک هزار متر مربع برای احداث استاد سرا مشخص شده است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از استاد سرا را ده میلیارد ریال اعلام کرد.

حجت الاسلام پرهیزکار با اعلام این که برنامه های علمی- آموزشی این مرکز علوم دینی به صورت مدون و منظم در حال برگزاری است، گفت: در کنار متون درسی به برنامه های تربیتی ، اخلاقی نیز توجه ویژه ای شده است به طوری که کلاس های اخلاق به صورت ماهانه با حضور اساتید مجرب برگزار می شود.
 
وی با تاکید بر بیان نکات آموزنده توسط اساتید و  تاثیر گذاری تذکرات اساتید به طلاب افزود: اساتید حوزه علمیه شاهین دژ سعی دارند با بیان حدیث و روایات نکات مهم را به طلاب متذکر شوند که با نتیجه مطلوب و تاثیرگذاری بالا همراه است./936/پ202/س

 

 

ارسال نظرات