۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۹۱۶۶۳
معاون آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

تعالی کشور در سایه وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: اگر حوزه و دانشگاه به معنای حقیقی نه شعاری، دست در دست هم دهند و هر کدام گوشه ای از مسائل مربوط به کشور را هم در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تربیتی در دست بگیرند، کشور را به پیش خواهند برد.
حجت الاسلام مقدم، معاون آموزشي حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تبریک 16 آذر، روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان نقش مهمی در روند تحولات سیاسی اجتماعی در جامعه داشته اند و به عنوان قشر جوان، پرنشاط و پرانرژی و تشکلی منسجم و مستقل می توانند اثرات بسیار فراوانی در جامعه داشته باشند.

 

وی دانشگاه را به عنوان یک مرکز علمی، تحقیقاتی  و پژوهشی با نشاط خواند و گفت: همان گونه که این مراکز در طول تاریخ مرکز تحولات سیاسی اجتماعی بوده است، امروزه نیز اگر از برنامه ریزی دقیق برخوردار باشد می تواند تقش تاثیرگذاری در پیشبرد اهداف کشور ایفا کند.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری که قشر جوان را «افسران جنگ نرم» خواندند، تصریح کرد: دانشجویان و دانشگاه ها نقش موثری در زمینه جنگ نرم دارند که می توانند با ورود به عرصه های تولید علم و فناوری های مختلف و توانمند سازی کشور با فناوری های نوین گام های بزرگی را برای تعالی نظام اسلامی بردارند.

 

به اعتقاد حجت الاسلام مقدم، جنگ امروز جنگ علم، تکنولوژی و فناوری های نوین است؛ بنابراین دانشگاهیان با پیشرفت ها و دستاوردهایی جدیدی  که در عرصه علم و فناوری های به دست می آورند می توانند نقش چشمگیری در پیروزی کشور در جنگ نرم داشته باشند.


معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دانشجویان به عنوان قشر متعهد و متخصص کشور در گذشته سابقه بسیار درخشانی دارند هم در زمینه فناوری ها و تولید علم و هم درعرصه مسائل سیاسی اجتماعی به گونه ای که می توان به تسخیر لانه جاسوسی و حرکات های انقلابی آنها در برابر رژیم پهلوی اشاره کرد.


وی ادامه داد: در حال حاضر نیز با امید به آینده روشن در همه زمینه ها به خوبی وارد می شوند که دستاوردهای هسته ای از سوی دانشجویان بسیجی از جمله آنها است.

حجت الاسلام مقدم دانشجویان را پیرو رهبر انقلاب خواند و گفت: دانشجویان تا زمانی که تابع ولایت فقیه و معتقد به آرمان های انقلاب باشند می توانند موفقیت های زیادی به دست آورند و باید سعی کنیم این وظیفه شناسی و تابعیت از ولایت را به حداکثر برسانیم.

 

تربیت دانشمندان علوم انسانی بر عهده حوزه علمیه است

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در ادامه به رسالت حوزه های علمیه نیز اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه هم به عنوان یک مرکز علمی و معنوی وظیفه تربیت مبلغان و دانشمندان علوم اسلامی رابر عهده دارد به گونه ای که بعد تربیتی و اسلامی کردن جامعه و تبلیغ دین اسلام به خصوص در عرصه علوم انسانی به عهده حوزه های علمیه است.

 

وی ادامه داد: طلاب جوان حوزه های علمیه هم  اگر به وظایف خود به صورت کامل عمل کرده و در عرصه تهذیب نفس تلاش گسترده ای داشته باشند می‌توانند نقش اساسی و مهمی در جامعه اسلامی داشته باشند.

 

حجت الاسلام مقدم جامعه اسلامی را یکی از ثمرات حوزه های علمیه برشمرد و افزود: خاستگاه انقلاب اسلامی حوزه علمیه است،  همین طلاب جوان بودند که در کنار امام راحل انقلاب عظیم را به وجود آوردند بنابراین نقش  حوزه های علمیه در عرصه صدور انقلاب به سراسر عالم و به دست آوردن پیروزی های دیگر و همچنین ادامه مسیر ولایت بسیار خطیر و پررنگ است.

 

وی در پایان تأکید کرد: اگر حوزه و دانشگاه به معنای حقیقی نه شعاری دست در دست هم دهند و هر کدام گوشه ای از مسائل مربوط به کشور را هم در عرصه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و تربیتی در دست بگیرند کشور به سمت پیشرفت و تعالی پیش خواهند برد./936/ت302/س

ارسال نظرات