۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۹۱۶۷۵

القاعده برای حملات خود در اروپا از پاسپورت‌های آلمانی استفاده می‌کند

خبرگزاری رسا ـ ظاهرا دولت های غربی که از مخالفان دولت بشاراسد حمایت های بی دریغی می کردند اکنون با زنگ خطری مواجه شده اند که پیش از این مقامات سوریه، حزب الله و ایران بدآن هشدار می دادند.
تروريست هاي آلماني در سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: شبکه القاعده برای حملات خود در اروپا از گذرنامه‌های آلمانی استفاده می‌کند. این گذرنامه‌ها از اسلام‌گرایانی که از آلمان عازم سوریه می‌شوند اخذ شده و در اختیار تروریست‌ها قرار می‌گیرد.


این خبرگزاری به نقل از هفته‌نامه آلمانی فوکوس و با استناد به اظهارات محافل امنیتی برلین افزود: اسلام‌گرایان افراطی آلمان در مسیر خود به مناطق جنگی سوریه گذرنامه‌ها و مدارک آلمانی خود را تسلیم کرده و مدارک شناسایی سوری دریافت می‌کنند.


به گفته فوکوس، سپس گذرنامه‌های آلمانی آنها در اختیار آن دسته از تروریست‌های آموزش دیده‌ای قرار می‌گیرد که به صاحبان این‌گذرنامه‌ها شباهت دارند و برای اجرای عملیات تروریستی در اروپا انتخاب شده‌اند.


خبرگزاری آلمان که این خبر را روز شنبه (7 دسامبر/ 16 آذر) منتشر کرده به نقل از فوکوس ادامه داد: افراط گرایان آلمان و دیگر مناطق، پیش از سفر به سوریه در مخفی‌گاه‌های ترکیه پنهان می‌شوند.


گفتنی است در حال حاضر حدود هزار مرد اروپایی جوان در سوریه همراه با مخالفان دولت بشاراسد، رئیس جمهور سوریه می‌جنگند. 220 نفر از این نیروها از آلمان عازم این مناطق شده‌اند.


ظاهرا دولت های غربی که از مخالفان دولت بشاراسد حمایت های بی دریغی می کردند اکنون با زنگ خطری مواجه شده اند که پیش از این مقامات سوریه، حزب الله و ایران بدآن هشدار می دادند.
تروریست هایی که اکنون در سوریه می جنگند با تمام شدن جنگ در سوریه، قرار از با تجربه ای فراوان به خانه هایشان در اروپا و آمریکا بازگردند./1421/1409/ح

ارسال نظرات