۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۹۱۶۸۱
امام جمعه موقت اهواز:

پروژه ساخت درب های حرمین عسکریین مقدمه ای برای شناخت معارف اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز گفت: پروژه ساخت شش درب حرمین عسکریین که به خوزستان واگذار شده است مقدمه ای برای شناخت معارف اهل بیت است که از سوی مردم خوزستان انجام می شود.
کارگاه ساخت ضريح حرمين عسکريين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز، در مراسم افتتاح نخستین کارگاه ساخت درب‌های حرم امامین عسکریین(ع) بیان داشت: مردم خوزستان با استقبال از ضریح امام حسین در سال گذشته نشان دادند که پایبند به ولایت اهل بیت هستند و دارای رتبه بالایی در ولایتمداری هستند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که امیدوارم که ساخت شش درب حرمین عسکریین با کیفیت بسیار خوب و در زمان کوتاهی انجام شود، افزود: اجرای این پروژه که به خوزستان واگذار شده است مقدمه ای برای شناخت معارف اهل بیت است که از سوی مردم خوزستان انجام می شود.

این استاد حوزه علمیه خوزستان اظهار داشت: مردم خوزستان نه برای تجلیل و تقدیر بلکه برای ارتباط با خدا چنین مسؤولیتی را برخوردار شده اند؛ هرچند در سال های گذشته دین خود را به صورت کامل ادا کرده اند.

وی با بیان این که به فرموده رهبر معظم انقلاب «خوزستان دروازه ورود تشیع به خوزستان است» ابراز داشت: اگر چه مردم خوزستان سختی های بسیاری را دیده اند اما همواره هرگز در ذهن مسؤولان نگرانی خاصی ایجاد نکرده اند و پایبند به ولایت بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به این که نعمت هایی که خداوند متعال به شیعیان به ویژه مردم ایران داده است باید همواره بازگویی شود، افزود: خداوند نعمتی همچون حضور امام راحل را در دوران غیبت به ما داده است؛ از این رو باید شکرگزار این نعمت باشیم.

وی به وضعیت امروز شیعیان اشاره و خاطر نشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی همه دنیا در برابر ما ایستاد اما مردم ایران اسلامی با شعار «هیهات من الذله» در برابر دشمنان ایستادگی کردند و این مقاومت و ایثار سبب شده است امروز دارای جایگاه والایی در دنیا باشند./9454/پ203/غ

ارسال نظرات