۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۱۹۱۶۹۹

مسیر امن ترکیه برای تروریست های سوریه

خبرگزاری رسا ـ تروریست های ساکن کشورهای اروپایی از جنوب ترکیه به سوریه نفوذ می‌کنند تا در جنگی که به زعم آنها یک جهاد اسلامی است، شرکت کنند
تروريست هاي آلماني در سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری گفت: فعالان تبعیدی مخالف دولت سوریه می‌گویند نگران آنند که جنگجویان افراطی و تندرو که بسیاری از آنها هم عضو شبکه القاعده هستند، بر نیروهای مخالف بشاراسد تسلط پیدا کنند.


به گفته این فعالان؛ این جنگجویانِ ساکن کشورهای اروپایی از جنوب ترکیه به سوریه نفوذ می‌کنند تا در جنگی که به زعم آنها یک جهاد اسلامی است، شرکت کنند. فعالان مخالف دولت سوریه می‌گویند جهادی ها در حال نابود کردن انقلاب سوریه هستند.


در همین حال یکی از فرماندهان محلی ارتش آزاد سوریه، از گروه های مخالف اصلی دولت سوریه، به بی بی سی گفت: این جنگجویان خارجی به طور منظم فرماندهان این گروه را هدف قرار می دهند و اگر این فرماندهان از آرمان های اسلامی حمایت نکنند، آنها را می‌کشند.


به گزارش بی بی سی؛ جنگجویان جهادی خارجی از پایگاه‌ها یا مخفیگاه‌های جنوب ترکیه برای ورود به سوریه و جنگ با نیروهای دولتی استفاده می‌کنند.


یکی از افرادی که یکی از این مخفیگاه‌ها را در نزدیکی شهر مرزی ریحانلی اداره می‌کند به ریچارد گالپین، خبرنگار بی بی سی گفت: ظرف سه ماه گذشته بیش از 150 نفر از جمله 20 بریتانیایی از این مسیر استفاده کرده‌اند. به گفته وی؛این افراد با دعوت از جانب دوستان به اینجا می‌آیند.

 

او افزود: جهادی ها معمولا قبل از عزیمت به سوریه یکی دو روز در اینجا می مانند و زمانی که در انتظار پرواز برگشت به کشورهایشان هستند، نیز به اینجا می‌آیند.


یکی از این جنگجویان که از فرانسه آمده بود به خبرنگار این شبکه گفت: ما هزاران نفر هستیم، از گوشه گوشه جهان، و همگی عضو القاعده هستم. وی که قبلا در فرانسه دانشجو بوده، گفت: به تیپی متشکل از 8000 نفر ملحق شده بود.


او افزود که این تیپ اخیرا با سازمان‌های اسلامی و بنیادگرای "حکومت اسلامی عراق و شام" و "سوریه بزرگ" اعلام وفاداری کرده است.


قابل ذکر است طی هفته گذشته، پلیس بریتانیا هشدار داده که صدها نفر از این کشور به مناطق جنگی سوریه سفر می‌کنند و بعضی از آنها به گروه های بنیادگرا ملحق می‌شوند./1421/1409/ح

ارسال نظرات