۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۹۱۷۴۱

چند خبر کوتاه از یزد

خبرگزاری رسا ـ برگزاری سی و ششمین مسابقات قرآنی خواهران در استان یزد از اخبار کوتاه این استان به شمار می آید.
خبر کوتاه

برگزاری سی و ششمین مسابقات قرآنی خواهران در یزد

به گزارش رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، حجت الاسلام محمود میر جلیلی در حاشیه برگزاری سی و ششمین مسابقات قرآنی خواهران یزد که روز پنجشنبه و جمعه در محل سالن اجتماعات سیدالشهدا (ع) آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) برگزار شد، افزود: در این دوره از مسابقات 182 نفر از بانوان در مرحله استانی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی ادامه داد: صبح روز پنجشنبه 80 نفر از بانوان از شهرستان های میبد، بافق، ابرکوه و خاتم به رقابت پرداختند و عصر روز پنجشنبه نیز 59 نفر از بانوان شهرستان مهریز ، اردکان، تفت و صدوق در این مسابقات شرکت کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: صبح جمعه نیز 43 نفر از بانوان شهرستان یزد در این مسابقات شرکت کردند و در هریک از رشته های اعلام شده سه نفر به مسابقات کشوری که در مشهد برگزار می شود، راه خواهند یافت.
میرجلیلی افزود: این مسابقات در رشته‌های حفظ 10، 20 جزء و حفظ کل و قرائت و ترتیل برگزار شد و

گروه های نور ، نورالزهرا، طاها در رشته تواشیح و در رشته ابتهال نیز گروه های شهرستانی به رقابت با یکدیگر پرداختند.

 

سرپرست اوقاف اردکان: امامزادگان از ظرفیت بالایی برای فعالیت های فرهنگی برخوردارند

حجت الاسلام سید مهدی حسینی زاده ضمن بازدید از عملیات عمرانی امامزاده سید محمد (ع) هفتادر و سید نور الدین احمد (ع) شهرستان در گفتگویی اظهار داشت: آستان مقدس امامزادگان جهت انجام فعالیت های فرهنگی و ارتقاء سطح معرفتی جامعه از ظرفیت بالایی برخوردارند و باید زیرساخت های عمرانی بقاع متبرکه نیز به سرعت آماده شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه اردکان با اشاره به پتانسل حضور اقشار مختلف در امامزادگان افزود: توسعه و گسترش فضای فرهنگی امامزادگان عظیم الشان در تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی موثر خواهد بود. 

 

جوانان از عاشورا درس می‌گیرند

همچنین روابط عمومی استانداری یزد گزارش داد، سید محمد میرمحمدی،  شنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان یزد،گفت: باید جاذبه های جوانان به هیأتهای مذهبی را گسترش داد، هرچه جوانان بیشتر به این میدان پا بگذارند، مطلوب است.

وی افزود: حضور و همدلی مستمر روحانیون در هیأتهای مذهبی همراه با برنامه ریزی میتواند مفید باشد.

استاندار ضمن قدردانی از صدا و سیمای مرکز یزد به خاطر پخش گسترده عزاداری هیأتهای مذهبی، افزود: صدا و سیما با عملکرد خود، علاوه بر تقویت هیأت های استان، سبب ایجاد رقابت بین استانهای دیگر شده است.

میرمحمدی تصریح کرد: اگر این رقابت در جنبه های بیداری بخشی باشد، اثر بسزایی بر جای خواهد گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، شانزدهم آذرماه و خاطره دانشجویانی که شمع استکبارستیزی را در دانشگاه  روشن کردند، گرامی داشت./970/د101/س

ارسال نظرات