۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۹۱۷۴۳
رییس دانشکده علوم قرآنی مازندارن:

رسانه ها نسبت به محتوای حلال برنامه ها دغدغه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران بر ضرورت توجه ویژه به مطالبات رهبر معظم انقلاب در مباحث فرهنگی از سوی متولیان این بخش تأکید کرد و گفت: سرعت عمل در رسانه ها وجود دارد ولی نباید محتوای حلال و حرام بودن عوض شود.
رييس دانشکده علوم قرآني آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام محمود ابوترابی، رییس دانشکده علوم قرآنی مازندارن پیش از ظهر امروز در جمع فعالان قرآنی و فرهنگی شهرستان محمود آباد با بیان این که زنان و مردان مسلمان و نهادهای فرهنگی مذهبی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اثرگذار هستند، گفت: تلاش همگان باید در این راستا باشد تا از امکانات موجود به بهترین نحو ممکن بهره برداری شود.

 

وی با اشاره به این که دشمنان ایمان و آخرت را هدف قرار داده و می خواهند جایگاه آن را در نزد ما تضعیف کنند، بیان داشت: باید باور به آخرت و ایمان به خداوند منان در اقشار مردم تقویت شود.

 

حجت الاسلام ابوترابی، ادامه داد: قرآن را می خوانیم ولی توضیحی از آن برای خانواده و فرزندان خود نمی دهیم و از سوی دیگر می بینیم فرزند ما بازیکن فوتبال کشورهای خارجی را به خوبی می شناسند که متاسفانه مدیریت و تدبیر خوب در امور تربیتی وجود ندارد.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی مازندارن با تاکید بر این که تجهیزات مدرن شده و ماهیت انسان تغییری نکرده است، خاطرنشان کرد: ابزارهای زندگی و رسانه ای شکل و قیافه جدیدی به خود گرفته اند که باید در تلاش باشیم تا از آن به درستی استفاده کنیم.

 

وی با بیان این که باید در تلاش باشیم تا دستورات عاقلانه فطری را رعایت کنیم و اهتمام ما بر کسب رضایت خداوند منان باشد، گفت: سرعت عمل در رسانه ها وجود دارد ولی نباید محتوای حلال و حرام بودن عوض شود.

 

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به این که دین الهی و فرامین هشداردهنده باید مورد توجه همگان باشد، بیان داشت: انسان باید در اعمال خود دقت و توجه لازم را داشته باشد تا بتواند در مسیر صحیح قرار گیرد.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی مازندارن با تاکید بر این که تدبیر در امور فرهنگی نیاز اساسی جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: اهتمام ارزنده ای باید در راستای ترویج معیارها و شاخصه های دینی در جامعه وجود داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که توجه به مبانی دینی باید در اولویت توجه به فعالیت های فرهنگی قرار گیرد، تصریح کرد: گسترش ارزش های دینی در بخش های مختلف جامعه سد محکمی در برابر فرهنگ های بیگانه خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که غرب برای تضعیف مبانی دینی در جامعه اسلامی از هر ابزاری استفاده می کند، بیان داشت: مباحث فرهنگی باید با رویکرد دینی در جامعه ترویج شود تا بتوان در برابر هجوم فرهنگی غرب منفعل نباشیم.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران بر ضرورت توجه ویژه به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مباحث فرهنگی از سوی متولیان این بخش تأکید کرد و گفت: رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی در خصوص مسائل فرهنگی باید به عنوان منشوری در اولویت برنامه ها قرار گیرد.

 

حجت الاسلام ابوترابی، ادامه داد: دشمنان فکرها را مورد هجمه قرار دادند که در این راستا از هر ابزاری استفاده می کنند و ما نیز باید کوشش داشته باشیم تا قدرت فکر خود را پایدار و مستحکم کنیم.

 

وی با بیان این که بصیرت افزایی نقش ارزنده ای در تعالی انسان دارد، گفت: کوشش ما باید در این راستا بوده تا به عنوان سربازی بصیر در مسیر رهنمودهای ولایت فقیه گام برداریم که در این صورت در برابر نوسانات مختلف ناامید هیجانی نمی شویم./950/پ202/س

ارسال نظرات