۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۹۱۷۵۶
مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی خبرداد؛

اعزام بیش از 100 مبلغ در حوزه وقف درمانی در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که وقف در حوزه های گوناگون ارزشمند بوده و سر چشمه باقیات و صالحات برای انسان است، گفت: با توجه وضعیت مالی بیماران خراسان جنوبی و کمبود دارو وقف در حوزه سلامت مهم ترین نیاز بیماران استان است.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از بیرجند، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، بعد ازظهر امروز با بیان این که فرهنگ وقف در میان مردم استان از رشد 50 درصدی در مقایسه با سال های گذشته برخوردار بوده است، گفت: مردم بیشتر وقف های خود را به عزاداری و خیرات برای امام حسین اختصاص می دهند در حالی که وقف تنها به این حوزه مربوط نمی شود و خیران در سایر حوزه ها همچون حوزه سلامت می توانند با وقف اموال کمک مؤثری به مردم به ویژه بیماران سرطانی کنند.

وی با بیان این که وقف های حوزه سلامت در استان بسیار محدود است، گفت: در این حوزه تنها دو وقف در شهرستان بیرجند و فردوس وجود دارد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که اداره اوقاف با ایجاد درمانگاه خیریه در امام زادگان باقریه قصد توسعه فرهنگ وقف در مانی را در استان دارد، گفت: احداث این درمانگاه تحول مهمی در زمینه وقف درمانی در خراسان جنوبی ایجاد می کند.

وی با بیان این که تاکنون بیش از 100 مبلغ در حوزه تبلیغ وقف درمانی به مناطق گوناگون اعزام شده اند، گفت:توسعه وقف درمانی نیازمند همکاری و همدلی خیران و واقفان است و واقفان باید بدانند با انجام وقف در این حوزه می توانند جان هزاران نفر را از مرگ نجات داده و مشکلات مالی خانواده های بیماران خاص را کاهش دهند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که رسانه به ویژه رسانه های فعال در حوزه دین نقش مهمی در گسترش وقف های جدید دارند، گفت: رسانه ها با اطلاع رسانی در حوزه جدید می توانند دیدگاه و نگرش مردم را نسبت به حوزه وقف بسط و تغییر دهند.

وی یادآورشد: وقف در حوزه های گوناگون یکی از پایه های اساسی تحقق اقتصاد اسلامی در جامعه کنونی به شمار می رود./968/پ203/غ

ارسال نظرات