۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۱۹۱۷۶۸
از محل درامد موقوفات؛

4277 مترمربع از رقبات آذربایجان غربی تعمیر و بازسازی شد

خبرگزاری رسا ـ معاون اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در هشت ماه نخست امسال از طریق درآمد موقوفات چهار هزار و 277 مترمربع از رقبات تعمیر و بازسازی شده که ضمن اجرای صد درصد برنامه ابلاغی سازمان اوقاف کشور، 22 درصد نیز اضافه بر برنامه اقدام شده است.
وقف

آیت محمدی، معاون اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه در تشریح عملکرد هشت ماهه سالجاری اظهار کرد: بر حسب برنامه سال 92 سازمانی در این مدت تعداد چهار هزار و 900 سند اجاره تجدید و تنظیم شده است که از تمدید این اسناد منفعتی شده و به روز رسانی نرخ اجاره رقبات، بهره وری موقوفات نسبت به سال گذشته ارتقاء و بهبود یافته است.

 

محمدی در خصوص اجرای پروژه های عمرانی نیز افزود: جهت اجرای پروژه های عمرانیی موقوفات، امامزادگان و بقاع متبرکه استان با بنیاد توسعه و عمران موقوفات آذربایجان غربی انعقاد قرار داد شده و پروژه های موقوفات حاج عزیز پریخانی و شمزینان شهرستان مهاباد و حاج عبدالکریم شهرستان خوی در حال اتمام مراحل اخذ مجوز شهرداری و شروع غملیات اجرایی است.

 

وی اضافه کرد: پروژه های موقوفات خسرو بیگ و مسجد میدان شهرستان ارومیه منتظر نظر کمیسیون ماده 5 و مصالحه شهرداری است.

 

معاون اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: درهشت ماه نخست سالجاری چهار هزار و 277 مترمربع از رقابت از محل درامد موقوفات تعمیر و بازسازی شده که ضمن تحثث صد درصدی برنامه ابلاغی سازمان اوقاف کشور، 22 درصد نیز بیشتر از برنامه اقدام شده است.

 

محمدی همچنین در خصوص پروژه های عمرانی امامزادگان و بقاع متبرکه افزود: تمتم عملیات اجرایی امامزادگان و بقاع متبرکه استان طبق طرح های جامع مصوب باید اجرا شود که در این راستا عملیات عمرانی تکیه حضرت ابوالفضل (ع) حمزیان شهرستان چایپاره در حال انجام است.

 

وی ادامه داد: قسمت اول عملیات عمرانی تکیه حضرت ابوالفضل (ع) حمزیان شامل دو هزار متر مربع حسینیه در مرحله بتن ریزی و فنداسیون و دیوار حائل به اتمام رسیده و بقیه نیز با قوت تمام در حال اجرا است.

 

محمدی با اشاره به بقعه خلیلان ارومیه نیز گفت: از ابتدای سالجاری با همکاری شهرداری ارومیه و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری عملیات بازسازی و ساماندهی بقعه شروع و محوطه آن تسطیح و با آزادسازی انبارهای مجاور مساحت آن افزایش یافته است.

 

به گفته معاون اقتصادی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، اجرای عملیات عمرانی بقعه خلیلان ارومیه در مرحله بازسازی و احداث تربت خانه است که تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.

 

وی تصریح کرد: ساخت ضریح مقبره سید صدرالدین چالدران، سردرب و محوطه سازی امامزاده سید بهلول خوی، سردرب مقبره شیخ نوایی خوی، حصارکشی بقعه میرآباد نقده، شبستان مقبره میرهادی خوی، شن ریزی محوطه بقعه تاج الدین میاندوآب به اتمام رسیده و عملیات احداث سردرب امامزاده غریب حسن ارومیه در حال اجراست.

 

محمدی در خصوص مسجد یولقون آغاج تکاب اعلام کرد: این پروژه بزرگ استانی با زیربنای یک هزار و دویست مرتمربع در روستای یولقون آغاج تکاب که ششدانگ روستا موقوفه است از محل درامد موقوفات در حال احداث است و تا هفته وقف آماده بهره برداری می شود./936/پ203/س

ارسال نظرات