۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۹۱۷۸۵
کارشناس مذهبی:

قرآن و اهل بیت بالاترین نعمت‌های الهی هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان اینکه قرآن و اهل بیت(ع) بالاترین نعمت‌های الهی‌ هستند و مسلمانان حق ندارند با یهود و نصاری دوستی کنند، پرسید: عربستان در برابر این آیات قرآن کریم چه جوابی می‌خواهد بدهد؟
قرآن و اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حسن مقدسی بیرجندی، کارشناس مذهبی شامگاه امروز یک‌شنبه هفدهم آذرماه در مسجد شهید بهشتی واقع در میدان نبرد تهران قرآن و اهل بیت(ع) را بالاترین نعمت‌های الهی دانست و گفت: قرآن کریم خود را به‌عنوان روح، نور و علم معرفی کرده است.

وی به آیه‌ای از کلام‌الله مجید مبنی بر این‌که «ای اهل ایمان یهود و نصاری را اولیا و سرپرست خود قرار ندهید»، اشاره کرد و ابراز داشت: مسلمانان حق ندارند با یهود و نصاری دوستی کنند، عربستان در برابر این آیات قرآن کریم چه جوابی می‌خواهد بدهد؟  

حجت‌الاسلام مقدسی بیرجندی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر این‌که چه بسا کسانی که تالی قرآن هستند اما قرآن آنها را لعنت می‌کند، افزود: عربستان قرآن چاپ می‌کند اما قرآن لعنتشان می‌کند.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: یکی از اسامی قرآن روح است؛ وقتی قرآن در جامعه‌ای حاکم نباشد، آن جامعه روح ندارد و مرده است، به‌طوری‌که یک و نیم میلیارد مسلمان مرده تعداد اندکی اسراییلی هستند.

وی به توصیه پیامبراکرم(ص) به اباذر مبنی بر این‌که دو رکعت نماز با تفکر، بهتر از عبادت شب تا صبح بدون حضور قلب است، اشاره کرد و گفت: ممکن است قسمتی از نمازهای ما بالارود، از نماز، قسمتی بالا می‌رود که با حضور قلب باشد.

حجت‌الاسلام مقدسی بیرجندی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) مبنی بر این‌که تارک الصلوه مسلمان محشور نمی‌شود، اظهار داشت: فایده نماز این است که هرکس حتی بدون حضور قلب بخواند، تارک الصلوه محشور نمی‌شود.

این کارشناس مذهبی در ادامه تبیین اهمیت حضور قلب در نماز، ابراز داشت: هفته پیش خدمت یکی از علما رسیدم؛ پرسیدم شما برای حضور قلب در نماز چه می‌کنید؟ ایشان لبخند زده و فرمودند شما حالا حضور قلب ما را خیلی مسلم نگیرید، کار سختی است.

وی با بیان این‌که نمازی که در سوره عنکبوت به‌عنوان «تنهی عن الفحشاء و المنکر» معرفی شده، آن است که با حضور قلب باشد، گفت: در حدود بیست دقیقه نمازی که درطول شبانه روز می‌خوانیم، سعی کنیم از خداوند برای حضور قلب کمک بخواهیم.

حجت‌الاسلام مقدسی با اشاره به این‌که نماز را در هیچ حالی نمی‌توان ترک کرد، بیان داشت: همان‌گونه که دانش‌آموزان در کلاس حضور و غیاب می‌شوند، نماز کلاس حضور و غیاب مسلمانی است و کسی که نماز نخواند، از کلاس مسلمانی رد شده است./956/پ202/ی

ارسال نظرات