۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۹۱۸۰۷
آیت‌الله اراکی مطرح کرد؛

طرح مذهب مسخ‌شده، مؤثرترین ابزار مخالفان دین

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: حاصل تجارب نهضت‌های اسلامی در سده أخیر، اجماعی نظری است که اجازه نمی‌دهد مذاهب دروغین و تحریفی راه را بر مذهب اصیل سد کنند.
آيت الله اراکي، دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که تجارب سده أخیر مسلمانان مانع اثرگذاری عمده مذاهب دروغین است ابراز داشت: خطر مذاهب دروغین برای مذاهب راستین، مقوله‌ای مهم است که پیش از این تحت عنوان «مذهب علیه مذهب» به آن اشاره شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: از همان روزهای نخستین شروع جنبش در کشورهای اسلامی، رهبران و بزرگان این جنبش و در رأس آنان امام راحل و مقام معظم رهبری، همیشه این نکته را گوشزد کرده‌اند که مذهب از تأثیرگذارترین نیرو‌ها بلکه مؤثرترین آن‌ها در اصلاح کشورها و ملت‌ها‌ست.
طرح مذهب مسخ‌شده؛ مؤثرترین ابزار مخالفان دین
آیت‌الله اراکی افزود: در این راستا آن‌ها که با اصلاح ملت‌ها مخالفند و آن را برابر با نابودی خودشان می‌دانند، کارآمدترین شیوه‌‌ای را که علیه اصلاح، تحت پرچم مذهب به‌کار می‌برند، این است که یک مذهب تحریف‌شده و مسخ‌شده‌ای را به‌عنوان رقیب مذهب اصیل مطرح کنند.
وی در این باره گفت: مخالفان دین، پیروان مذهب انحرافی را به درگیری با مذهب ناب فرا خوانده و علیه پیروان آن بسیج می‌کنند، البته این توطئه تازه‌ای نیست و قرآن کریم هم کرارا خطر مذهب انحرافی را گوشزد کرده است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: قرآن مجید تأکید کرده است، آنچه أنبیای بزرگ الهی پیشین را با مشکلات درگیر کرد و برنامه‌های اصلاحی آنان را با توقف روبرو کرد، همین مذهب‌های انحرافی بودند که در برابر مذاهب اصیل و دعوت‌های اصیل أنبیا قد علم کردند.
وی گفت: مذاهب تحریفی، توده مردم را با فریب، دروغ و تظاهر از پیروی راه أنبیا بازداشتند، اما امروز، راه این توطئه‌‌ها به بن‌بست رسیده است، چرا که ملت‌های مسلمان از گذشته تاریخ به‌ویژه عصر بیداری اسلامی تجاربی کسب کرده‌اند و نیز مردم مسلمان ایران به‌طور خاص از انقلاب اسلامی تجربه ارزنده‌ای یافته‌اند.
آیت‌الله اراکی تصریح کرد: حاصل این تجارب، اجماعی نظری است که اجازه نمی‌دهد مذاهب دروغین و تحریفی راه را بر مذهب اصیل سد کنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد راه برای نیل به اجماع میان علما و نخبگان مسلمان در عمل نیز کوتاه شده و نهادهایی از قبیل کمیته میانجیگری اسلامی که به تازگی تأسیس شده‌اند، بتوانند در سرعت بخشیدن به این امر، سهیم باشند./9598/د102/ج
ارسال نظرات