۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۱۹۱۸۶۳

چند خبر کوتاه از مدارس علمیه جنوب غرب

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح «مدیر گروهی» در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) اهواز، برگزاری کارگاه مدیریت تحصیلی در مدارس علمیه استان بوشهر و برگزاری گفتمان دینی در حوزه و دانشگاه در استان لرستان از عناوین چند خبر کوتاه از مدارس علمیه جنوب غرب است.
حوزه علميه

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) اهواز، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از اجرای طرح «مدیر گروهی» عنوان طرحی موفق در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) اهواز خبر داد وگفت: این طرح با هدف ارتقاء سطح علمی و اخلاقی طلاب برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: در این طرح طلبه ممتاز هر پایه به عنوان مدیر گروه در پایه بعد معرفی می شود و دارای یک معاون است که وظیفه پیگیری پیگیری علمی، اخلاقی و تربیتی طلاب را بر عهده دارد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که مدیر گروه به عنوان نماینده مدیر مدرسه در کلاس های درس است و ارتباط مستقیم با مدیر مدرسه دارد، خاطرنشان کرد: مدیر گروه هر پایه مسائلی نظیر حضور و غیاب طلاب، انجام تحقیق و کنفرانس و مطالعه طلاب را بررسی می کند.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) اهواز، با اشاره به برنامه های این مدرسه در جهت ارتقاء سطح علمی طلاب، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید اساتید مجربی جهت تدریس در این مدرسه انتخاب شدند از دیگر مسائلی است که سبب ارتقاء علمی مدرسه علمیه ولیعصر(عج) در اهواز شده است،

وی در پایان تصریح کرد: ارتباط مدیر و معاونان و خانواده های آنان با روحانیان متأهل جهت رسیدگی به مشکلات از دیگر برنامه های این مدرسه علمیه است.

برگزاری کارگاه مدیریت تحصیلی در مدارس علمیه استان بوشهر

کارگاه مدیریت تحصیلی با حضور اساتید اعزامی از قم، در در سطح مدارس علمیه این استان برگزار شد.

این کارگاه از 12 آذر ماه آغاز و به مدت 3 روز تا 14 آذر ماه ادامه داشت و در آن سه تن از مشاوران اداره کل مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه به بیان شیوه ها و روش های نوین مدیریت تحصیلی پرداختند.

حجت الاسلام علی آذر شب، معاون تهذیب حوزه علمیه بوشهر هدف از برگزاری این کارگاه ها را افزایش مهارت های طلاب در زمینه های گوناگون تحصیلی از جمله مطالعه، مباحثه، خلاصه نویسی عنوان کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه بوشهر با اشاره به رضایت مندی طلاب مدارس علمیه استان از برگزاری این کارگاه ها، ابراز داشت: این گونه کارگاه ها در آینده با موضوعات گوناگون در زمینه مسائل مورد نیاز طلاب برگزار خواهد شد.

برگزاری سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در مدرسه علمیه ایذه

صدیقه اسکندری، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ایذه، از برگزاری طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری با شرکت 110 طلبه در مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ایذه خبر داد و گفت: به منظور آشنایی بیشتر طلاب با آثار شهید مطهری و استفاده از این منابع برای مبلغان، سیر مطالعاتی آثار شهید مطهری در این مدرسه اجرا می‌شود.

وی گفت: تاکنون 110 طلبه در این طرح نام‌نویسی کردند و آثار با 50 درصد تخفیف در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

اسکندری ادامه داد: در این سیر مطالعاتی که در دو مرحله برگزار می‌شود، 10 عنوان از آثار شهید مطهری مورد مطالعه طلاب قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) ایذه خطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های این مدرسه علمیه برگزاری کلاس‌های آموزشی حفظ قرآن ویژه پایه‌های اول تا سوم است.

برگزاری گفتمان دینی در حوزه و دانشگاه استان لرستان

محمود خرم‌آبادی، سرپرست معاونت فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری 126 گفتمان دینی دانشجویی و حوزوی طی سال‌ جاری در استان خبر داد و گفت: در سال‌ جاری در نظر بود که 126 گفتمان دینی در دانشگاه‌ها و مدارس علمیه استان برگزار شود که به سبب کمبود اعتبارات تاکنون تنها 20 گفتمان آن برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به این‎که اعتبار مورد نیاز برای برگزاری گفتمان‌های دینی تأمین شده است بقیه این گفتمان‌های دینی در ماه‌های باقیمانده تا پایان سال‌جاری اجرا خواهد شد.

خرم‌آبادی با اشاره به این که این گفتمان‌های دینی در موضوعات تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن، حجاب و عفاف، فلسفه قیام عاشورا برگزار می‌شود، افزود: در راستای فرهنگ سازی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی نیز قرار شده کارگاه‌های آموزشی با این موضوع در استان برگزار شود./9464/د101/غ

ارسال نظرات