۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۹۱۹۹۶
معاون دانشگاه علوم قرآنی کشور خبر داد؛

همایش بین المللی قرآن کریم و تمدن اسلامی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور از برگزاری همایش بین المللی قرآن کریم و تمدن اسلامی خبر داد.
قرآن کريم

حجت الاسلام محمد اکبری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که جامعه امروز نیازمند پژوهش در زمینه علوم قرآنی بوده که باید به این امر مهم توجه شود، گفت: تلاش ارزنده ای باید در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام اکبری با تأکید بر این که همه نوآوری ها و تولیدات علمی در پرتو پژوهش است، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در سایت های مختلف تبلیغات گسترده ای علیه اسلام و انقلاب دارند که ما باید دست به کار شویم.

 

وی با اشاره به این که همایش مختلفی از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم کشور انجام می شود، بیان داشت: همزمان با سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، هشتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با عنوان قرآن کریم و تمدن اسلامی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که محورهای کلی همایش به هفت بخش تقسیم می شود، ادامه داد: ماهیت، اهداف، ارکان و آثار تمدن اسلامی، قرآن کریم، مبانی و شاخصه های تمدن اسلامی، اهل بیت(ع) و تمدن اسلامی، نقش نهضت های اسلامی در تحقق تمدن قرآنی، تمدن نوین اسلامی، چالش ها و آسیب ها، تمدن نوین اسلامی، راهکارها و تمدن نوین اسلامی، تمدن مهدوی از جمله محورهای این همایش است.

 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تاکید بر این که مقالات برگزیده در مجموعه مقالاتی با امتیاز علمی پژوهشی چاپ می شود، گفت: پژوهشگران و دانش پژوهان علاقمند می توانند جهت مشاهده موضوعات، دریافت شیوه نامه نگارش و ارسال آثار به آدرس های اینترنتی www.quran.ac.ir   و www.quraniran.ir  مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام اکبری با بیان این که مهلت ارسال آثار تا بیستم فروردین 93 است، بیان داشت: اعلام مقالات پذیرفته شده و برگزاری همایش در خرداد 93 صورت خواهد گرفت./950/پ202/س

ارسال نظرات